باید مالیات مراکز آلاینده شهری به شهرداری‌ها برسد

خورنا عبدالله سامری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خرمشهر اظهار کرد: بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده، مراکزی که دارای آلایندگی در محدوده شهری هستند، باید این مالیات در قالب وجوه متمرکز واریز شده و به شهرداری‌ها برسد.

وی اضافه کرد: همچنین در صورتیکه این مراکز آلاینده خارج از محدوده شهرها باشد، باید به حساب متعلق به بهیاری‌ها و وزارت کشور ریخته شده تا صرف توسعه و آبادانی روستاها و شهرها شود.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیرو این مسئله، جلسه‌ای را دوشنبه هفته جاری در تهران خواهیم داشت که در این سفر به همراه فرماندار خرمشهر هستیم.

سامری با بیان اینکه پالایشگاه آبادان باید حق عوارض آلایندگی شهرستان خرمشهر را تمام و کمال پرداخت کند که تاکنون چنین نکرده است، گفت: در همین راستا علیه پالایشگاه در دادگستری استان شکایت کرده و تا به نتیجه رسیدن حق خرمشهر پیگیر این قضیه هستم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بحث مالیات بر ارزش افزوده در این محیط‌ها به حساب شهرها واریز نمی‌شود، خاطرنشان کرد: آلایندگی و سموم این محیط‌های آلاینده برای مردم در شهرستان‌ها بوده، در حالی که سازمان امور مالیاتی به عنوان مدعی بزرگ این سهم را به خزانه واریز می‌کند، در صورتی که حق دیگر استان‌هاست، اما مسئولان آن را پرداخت نمی‌کنند.

این نماینده مجلس در پایان با بیان اینکه وزیر اقتصاد نیز این موضوع را قبول داشته و دستور رسیدگی داده است، گفت:‌ باید سهم استان خوزستان و خرمشهر از مالیات ارزش افزوده پرداخت شود، در غیر این صورت سؤال خود را پیگیری کرده و به مطالبه عمومی تبدیل خواهیم کرد.

منبع / فارس