در نخستین پارلمان ورزشی خوزستان بیان شد

استاندار: باید پارلمان ورزشی خوزستان را به عنوان یک سند افتخار به آن توجه داشته باشیم

خورنا عبدالحسن مقتدایی، ظهر امروز در نخستین پارلمان ورزشی خوزستان با بیان اینکه پس از هشت تا ۹ ماه تلاش دوستان، پارلمان ورزشی که به دنبال آن بودیم، تشکیل شد، اظهار کرد: جا دارد از حضور رحمانی و پیام وزیر ورزش و جوانان نیز کمال تشکر را داشته باشم.

وی افزود: قطعا این جلسه بدون نقص نیست و با تکرار و استمرار آن به نتایجی خواهیم رسید.

مقتدایی با تاکید بر اینکه کسانی نامشان در تاریخ می‌ماند که جسارت، خلاقیت و نوآوری داشته باشند تصریح کرد: مهم این است که در کنار تمام قوانین و مقررات، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و امکانات موجود، افراد بتوانند شرایط جدیدی را خلق کنند که افزون بر این داشته‌ها باشد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: شورای سیاستگذاری ورزش و تشکیل این پارلمان جزو وظایف ما نبود ولی ما برای پاسخ دادن به بخشی از نیازهای لطیف، ظریف و نهفته در وجود مردم این استان این شورا را تشکیل دادیم.

مقتدایی اضافه کرد: دوستان خودشان را باور کنند و هیچ وقت منتظر ابلاغی از بالا نباشند و همیشه فکر کنیم در محاصره‌ای قرار گرفته‌ایم که فرمانده خودمان هستیم.

وی با بیان اینکه با رشد علمی، قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی در استان ایجاد شده که باید به آن‌ها توجه کنیم، یادآور شد: همین که خوزستان قرار است میزبان رقابت‌های کشتی و کونگ‌فو جهان در آبادان و ماهشهر باشد، نشان از این ظرفیت و قابلیت است.

مقتدایی با بیان اینکه خدا را شکر که صاحب این پارلمان شدیم، گفت: کار پارلمان این نیست که عده‌ای در جلسه بنشینند و موعظه شوند، بلکه قطعا باید نتایج شورای سیاست‌گذاری ورزش استان به این پارلمان ابلاغ شود و تقسیم منطقه‌ای صورت بگیرد.

استاندار خوزستان بیان کرد: رکن اصلی پارلمان تشکیل شده و باید کمیته‌های مشترک مناطق نیز تشکیل شوند تا نتایج فعالیت‌ها و پیشنهادات قابل طرح در شورای سیاست‌گذاری ورزش، خروجی مباحثی باشد که از این تریبون پخش می‌شود.

وی ادامه داد: باید نخستین پارلمان ورزش کشور را در خوزستان که با پیام وزیر رسمیت ملی پیدا کرد، نهادینه کنیم تا به آن به عنوان یک سند افتخار در کنار تمام افتخاراتی که جوانان ما می‌آفرینند، با کار کارشناسی و تخصصی توجه داشته باشیم.

مقتدایی در پیامی به وزیر ورزش بیان کرد: ابتدا از وزیر ورزش بابت حمایت‌هایی که از ما داشته، تشکر می‌کنم و دیگر اینکه از او می‌خواهم سر به سر تیم فولاد ما نگذارند و تیم‌های خوزستانی حاضر در لیگ را اذیت نکند.

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: به حاج‌رضایی نیز گفتم که به فردوسی‌پور بگوید یک روز دوست دارم به صورت مستقیم بحثی با او داشته باشم که سرقفلی آن‌جا به اسم چه کسی است که فرصت را به برخی استان‌ها نمی‌دهند.

 وی در پایان تاکید کرد: من فکر می‌کنم باید فضایی به صورت دو سویه ایجاد شود.

وزیر ورزش و جوانان در پیامی از مسئولان خوزستانی به منظور تشکیل نخستین پارلمان ورزشی کشور در این استان، قدردانی کرد.

متن این پیام که توسط ایرج رحمانی، مدیرکل امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان در نخستین پارلمان ورزشی کشور در استان خوزستان قرائت شده به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن ‌الرحیم

با سلام و درود به روح پاک شهیدان گلگون کفن ایران به ویژه شهدای کربلای خوزستان و عرض احترام حضور اعضای محترم شورای ورزش استان خوزستان.

عنایات ویژه مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» توجهات دولت تدبیر و امید و تلاش بی‌وقفه مسئولان و ورزشکاران، توسعه ورزش کشور را در پی داشته است.

اصلی‌ترین رویکرد فعلی وزارت ورزش و جوانان مبتنی بر برنامه‌مداری، حرکت هدفمند و هوشمندانه و بهره‌گیری از منابع و ظرفیت‌های موجود می‌باشد.

استان خوزستان با پیشینه‌ای غنی در ورزش با بهره گیری از توان ورزشکاران و پهلوانان خود به کانونی ارزشمند در تقویت عزت ملی تبدیل گردیده و موجب سرافرازی ایران در مجامع بین‌المللی شده است. این نعمت بزرگ مزین به اراده کسانی است که با تدبیر و درایت خود در ایجاد نشاط و روحیه امید و خودباوری در مردم شهیدپرور خوزستان، گام برمی‌دارند.

اینجانب وظیفه خود می‌دانم از مسئولین خدمتگزار و پرتلاش به ویژه استاندار محترم، معاونین و فرمانداران محترم و همه دلسوزان در سطح استان در تشکیل پارلمان ورزش، نهایت قدردانی و سپاس را ابراز نمایم. بدیهی است در حمایت و پشتیبانی از این حرکت شایسته از هیچ خدمتی فروگذار نخواهیم کرد.

دکترمحمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان

منبع / فارس