مدیران دولتی خوزستان در برابر برون سپاری خدمات الکترونیک مقاومت می کنند

خورنا محسن سزاری عصر سه شنبه در جلسه واگذاری خدمات ادارات و شهرداری ها به دفاتر پیشخوان دولت که در استانداری خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: دولت به معنای نهادی است که با ارده شهروندان شکل می گیرد و اهداف عمومی را دنبال می کند. دولت بر اساس عملکرد به سه مدل ملی، استانی و شهری تبدیل می شود.

سزاری افزود: دولت الکترونیک به معنای استفاده شهروندان از فناوری اطلاعات و فراهم ساختن زیر ساخت های مورد نیاز خدمات الکترونیکی است.

وی با بیان اینکه افزایش چابکی دولت، دسترسی به خدمات با کیفیت دولتی، افزایش کارایی پرسنل دستگاه های اجرایی، کاهش ارتباط اربابان رجوع و کارمندان از جمله نتایج پیش روی یک دولت الکترونیک است، تصریح کرد: امروز شهروندان و افرادی که با دولت در ارتباط هستند از دانش بالایی برخوردار هستند به همین دلیل دولت نیز باید به همین میزان پاسخگو، کارآفرین، شفاف، سریع و فراگیر باشد.

سزاری با اشاره به اینکه اداره کشور توسعه یافته ای مانند ایران بدون فناوری اطلاعات امکان پذیر نیست، اظهار کرد: در یکی از بند های برنامه پنجم توسعه دستگاه های اجرایی را موظف به واگذاری برخی امور به دفاتر پیشخوان دولت کرده است.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات استانداری خوزستان افزود: دستگاه های اجرایی درون استان موظف هستند کلیه فعالیت های که قابلیت برون سپاری و واگذاری به دفاتر پیش خوان دولت را دارند در پرتال خود مشخص کنند.

وی با بیان اینکه ادارات در صورتی که فعالیت های اپراتوری خود را به دفاتر پیشخوان دولت واگذار کنند می توانند به برنامه ریزی مسنجم در راستای حل مشکلات شهروندان دست یابند، گفت: در غیر این صورت به صورت مداوم در حال رسیدگی به امرو اربابان رجوع هستند.

سزاری با اشاره به لزوم مشخص کردن تعرفه های خدمات ارائه شده از سوی دفاتر پیشخوان دولت گفت:  مقاومت مدیران و پرسنل ادارات یکی از چالش های پیش روی برون سپاری در استان است که باید با تلاش و برنامه ریزی این مقاومت را به تمایل برای انجام چنین کاری تبدیل کرد.

منبع / مهر