مشارکت مردم و آگاهی دادن آنها رمز موفقیت در طرح نظام سلامت است

خورنا دکتر ‘ محمد جواد کبیر’ روز سه شنبه در نشست مسوولان ستادی و اجرایی اداره کل بیمه سلامت خوزستان در اهواز افزود: همراهی مردم در طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از طرح های کلیدی و اساسی دولت تدبیر و امید، می تواند ما را در رسیدن به اهداف مهم این طرح که ارتقای سلامت مردم، افزایش امید به زندگی و کاهش پرداختی از جیب مردم است کمک کند.

وی طرح تحول بیمه سلامت را یک فرصت مهم برای ارتقای سلامت مردم عنوان کرد و گفت: همه باید کمک کنیم که مراحل مختلف این طرح مهم با موفقیت اجرا شود و در این راه باید از همه ظرفیت ها، و توانایی های مجموعه های درگیر این طرح ملی استفاده شود.

وی با بیان اینکه در حوزه اجرایی این طرح ملی باید به سووالات و ابهامات آن پاسخ داده شود ابراز امیدواری کرد در این سفر بتوانیم به موفقیت بیشتر طرح تحول نظام سلامت در لایه های مختلف در خوزستان کمک کنیم.

دکتر کبیر افزود: آنچه در خوزستان در ارتباط با اجرای درست طرح نظام سلامت باید به آن پرداخته شود، بررسی مسایل و چالش های این طرح از سوی کارشناسان و دست اندرکاران این طرح است تا بتوانیم ضعف های این طرح ملی را برطرف و نقاط قوت آن را تقویت کنیم.

معاون مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به جوابگو نبودن زیرساخت های لازم از جمله HIS (نظام جمع آوری و تمرکز اطلاعات پزشکی بیمار)گفت: جمع آوری اطلاعات در حوزه نظام سلامت خوزستان باید به گونه ای باشد که بتوانیم به راحتی به اطلاعات بیمار و نیازهای آن ورود کنیم.

در این نشست مشکلات و چالش های موجود طرح تحول نظام سلامت از سوی کارشناسان و مدیران اجرایی و ستادی اداره کل بیمه سلامت خوزستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست همچنین مسایل و مشکلات مرتبط با مرحله سوم طرح ملی تحول نظام سلامت در خوزستان که از نیمه آبان شروع شده مطرح و پبشنهادهایی برای روان کردن مرحله سوم این طرح ارایه شد.