آیت الله هاشمی رفسنجانی: هنرمند مردمی می تواند جامعه را تحت تأثیر قرار دهد

خورنا آیت الله هاشمی رفسنجانی رفسنجانی با بیان اینکه ‘هنرمند متفاوت برای مردم کار می کنند’، تاکید کرد: همین هنرمندان دردها و دغدغه هایی دارند که عموم مردم از آن اطلاع ندارند و این امر غم های آنان را مضاعف می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، در گزیده سخنان ایشان در سال ۹۱ و در دیدار جمعی از هنرمندان آمده است:

وجود سلائق و علائق مختلف نزد هنرمندان طبیعی است، ولی تحمیل سلیقه و فکر بر جامعه هنری، نتیجه معکوس دارد. اگر قشری از اقشار جامعه نوعی سلیقه و فکر را نمی پسندد، نباید کل جامعه را از آن محروم کرد و این ظلم به هنر، هنرمند و مردم است چرا که در دوران کنونی یک فیلم و یا یک شعر ناب چنان تأثیری دارد که ممکن است ابزار ارتباطی و تبلیغاتی دیگر نداشته باشد.

خداوند در وجود هنرمندی که درد مردم را دارد، فهم و توانی قرار داده که می تواند با کلام، قلم و عمل خود جامعه را تحت تأثیر قرار دهد ولی همین هنرمندان دردها و دغدغه هایی دارند که عموم مردم از آن اطلاع ندارند و این امر غم های آنان را مضاعف می کند.

جامعه آگاه، تحصیلکرده و فرهیخته راه خود را پیدا کرده و به سوی آرمان های بلند و پیشرفت حرکت خواهد کرد، توصیه می کنم هنرمندان واقعی با جدّیت به کار خود ادامه دهند و به آینده کشور، انقلاب و سرنوشت خود و مردم امیدوار باشند.

منبع/ پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس هنر مندان همواره نگاه اجتماعى دارند وحتى زمانى که غمگین میشوند نه براى خود بلکه براى جامعه وبیرون از خودشان غمگین میشوند ! حتى ممکن است تمام دوران زندگیشان در فقر باشند ودر حالیکه دغدغه جامعه ووجدان اجتماعى راداشته باشند!بر عکس سیاست مداران که با اینکه تمام منابع کشورى را در اختیار دارند حتى جان و مال جامعه را درید خود دارند ولى در مقابل رنج مردم ککشان هم نمیگزد !سیاست مداران اصیل وهنرمندان اصیل تمایز آشکارى با بدلهایشان دارند!