در همایش بزرگداشت روز ملی صادرات بیان شد

ازار عراق متعلق به صادرکنندگان خوزستان است/ پایانه چذابه در خوزستان اما سود آن در خارج استان

خورنا عبدالحسن مقتدایی ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان، با بیان اینکه ما به اندازه کافی به دنیا ثابت کردیم که چه ملتی هستیم و اعتمادسازی کردیم، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود عقل سلیم حکم می‌کند که تصمیم بگیریم و در شرایط برد برد از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید با استراتژی توسعه‌ای و نه تدافعی و یا انفعالی حرکت کرد افزود: در استان استعدادهای مطلوبی داریم و شرایط برای بستن یک استراتژی توسعه‌ای کاملاً فراهم است و باید بتوانیم یک برنامه‌ریزی کاملی برای منافع مردم استان طرح و عملی کنیم.

استاندار خوزستان یادآور شد: یکی از موضوعاتی که همیشه مورد گلایه‌مندی صادرکنندگان بود پایانه چذابه است که با تصمیمات گرفته شده ۳۲ کیلومتر دسترسی مسیر چذابه بین پیمانکاران محلی تقسیم شده و یک طرح ۷ میلیارد تومانی از امکانات استان آغاز به کار کرده است.

*بازار میسان و بصره متعلق به خوزستان است

مقتدایی تاکید کرد: بازار میسان و بصره عراق متعلق به خوزستان است و از قدیم‌الایام این روند وجود داشته است.

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری در استان باید با تعقل و شجاعت باشد، ادامه داد: همانگونه که تصمیم‌گیری برای بندر شادگان یک تصمیم درست اقتصادی و طرح خودروهای پلاک اروند نیز یک تصمیم‌گیری عاقلانه در روند توسعه استان بود، تصمیم‌گیری برای بندر هندیجان نیز در آینده از این‌ دست سیاست‌های فکری در راستای توسعه استان خواهد بود.

این مسئول خاطر نشان کرد: استان خوزستان سرشار از نعمت است و باید از این بسترها و استعدادهایی که وجود دارد بهره برد.

استاندار خوزستان گفت: بازار عراق متعلق به صادرکنندگان این استان است و حتی اگر از ۱۱ میلیارد دلار  صادرات تنها یک میلیارد دلار سهم استان باشد، استان رونق می‌گیرد.

در پایان این مراسم از ۱۵ صادرکننده نمونه استان در سال ۱۳۹۳ تقدیر شد.

منبع / فارس