استفاده از فناوری‌های نوین گندزدایی آب در خوزستان

خورنا صبح امروز یک هیئت آلمانی به‌منظور ارائه و بررسی محصول جدید خود در عرصه گندزدایی و تصفیه آب وارد ایران شدند و با حضور در شرکت آبفا استان در این زمینه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفای خوزستان، استفاده از روش‌های نوین در تصفیه آب را با توجه کمبود منابع آبی، کاهش نزولات آسمانی و روند افزایش خشکسالی نیاز و ضرورت جدی استان عنوان کرد.

محمد امجد در همین ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: با حضور نماینده رسمی بخش خصوصی یک شرکت خارجی، مدیران و کارشناسان بهره‌برداری و فنی آبفا خوزستان در این شرکت، یک روش نوین برای گندزدایی آب آشامیدنی که توسط مخترعین آلمانی به ثبت رسیده در  جلسه‌ای معرفی و مورد بحث و بررسی قرار گرفت

وی اضافه کرد: در این روش و سیستم گندزدایی از ماده‌ای با نام تجاری BAGZERO برای جلوگیری از آلودگی‌های بیولوژیکی استفاده می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفای خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه  کشور آلمان و بخش وسیعی از قاره اروپا در حال حاضر از این روش برای تصفیه آب استفاده می‌کنند را بی‌خطر بودن این ماده، عدم تولید مواد سمی در واکنش با مواد موجود در سیستم‌های آبرسانی و اجرایی شدن این روش گندزدایی با حداقل امکانات را از مزایای استفاده از این روش عنوان کرد.

وی تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد این شرکت آلمانی مطالعات خود را بر روی تصفیه آب شهر هفتکل به‌صورت پایلوت اجرا و نتایج کار خود را در جلسات بعد ارائه دهد تا در صورت تائید کارشناسان شرکت از این فناوری نوین در تاسیسات تصفیه و آبرسانی شرکت آب و فاضلاب خوزستان بهره‌گیری شود.

 این سیستم گندزدایی بدلیل حساسیت کشورهای اسلامی گواهینامه حلال دارد.

شرکت آبفا خوزستان به‌منظور ارتقای سطح کیفی آب شرب مردم خوزستان راهکارهای گوناگونی را در دست اقدام دارد که استفاده از فناوری‌های نوین در عرصه گندزدایی و تصفیه آب شرب یکی از این راهکارهاست.

این جلسه با حضور ۳۰ نفر از کارشناسان بهره‌برداری شرکت آب روستایی استان و اهواز و آب و فاضلاب اهواز و برخی از مدیران اداره‌های تابعه شرکت آبفای استان حضور داشتند.