امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است

خورنا سید حمزه حسینی در حاشیه سفر به رامهرمز در گفت‌وگو با خبرنگاران در این شهرستان اظهار کرد: در قرآن کریم از منظر فقهی و شرعی ۴۸ آیه پیرامون امر به معروف و نهی از منکر به صورت مستقیم و ۳۰۰ آیه به صورت غیرمستقیم آمده است.

وی ادامه داد: از نظر قانونی هم اصل ۸ قانون اساسی این وظیفه را برای همه مسئولان و مردم تشریح کرده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای فرعی نیست و این ارزش الهی که محور و ثقل زمینه اجتماعی است را باید توسعه دهیم زیرا که وظیفه شرعی  و قانونی همه ماست.

وی افزود: باید الگوسازی رفتاری را در جامعه نشر و توسعه دهیم و خوبی‌ها و ارزش‌ها را در جامعه نهادینه کنیم و اعتماد مردم را به امر به معروف و نهی از منکر جلب کنیم.

حسینی خطاب به مدیران دستگاه‌های دولتی گفت: توسعه رفتار فرهنگی، موثر بر هر رفتار دیگری‌ است و راهبرد ستاد احیا، الگوسازی فرهنگی و دینی است و این وظیفه همه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی است که باید به آن عمل کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان همچنین گفت: تذکر لسانی، پیام مهربانی و وظیفه همگانی، شعار اصلی ستاد احیا است و باید آن را در جامعه ترویج دهیم تا آرامش در بین مردم بیشتر حاکم شود.

وی ضمن تاکید بر این مهم خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم با توسعه فرهنگی، رفتارسازی فرهنگی را توسعه دهیم تولید فکر امنیتی را در پی خواهد داشت و در نتیجه توسعه اقتصاد و بهبود زندگی را به دنبال خواهد داشت.

حسینی در پایان گفت: امر به معروف و نهی از منکر فقط مختص حجاب نیست و همه ابعاد زندگی ما را در بر می‌گیرد، لذا الگوسازی رفتاری را باید از درون دستگاه‌های دولتی آغاز کنیم تا تاثیرات آن را در خانواده، جامعه و مردم مشاهده کنیم.

منبع / فارس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *