امام جمعه خرمشهر خواستار مداخله نمایندگان خوزستان در موضوع انتقال آب کارون شد

خورناامام جمعه خرمشهر با اشاره به موضوع انتقال آب کارون به زاینده‌رود، خواستار مداخله نمایندگان استان برای ممانعت از این امر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، حجت‌الاسلام سیدنبی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع خرمشهر، مردم را از بی‌تفاوتی نهی و اظهار کرد: متاسفانه نسبت به بسیاری از مسائل مهم و حیاتی بی‌تفاوت هستیم و یکی از این موارد مهم مسئله آب و بارش باران است.

وی با تاکید بر لزوم دعا برای نزول باران الهی، عنوان کرد: آبی که در رودخانه کارون جریان دارد به دلیل پایین آمدن سطح آب، آب شرب نیست و کاربرد عمده آن برای کشاورزی است و آب شرب خرمشهر از سرچشمه‌های کرخه تامین می‌شود.

امام جمعه خرمشهر به مسئله انتقال آب کارون پرداخت و گفت: در خوزستان ۱۸ نماینده وجود دارد که برای کوچک‌ترین موضوع وزیر مربوطه را طرح سوال می‌کنند، اما درباره موضوعی با این میزان اهمیت سکوت کرده‌اند.

موسوی با بیان اینکه نمایندگان حرکتی در این راستا داشته باشند، ادامه داد: نمایندگان حرکت کرده و طرح دعوا کنند، حتی در صورت لزوم وزیر مربوطه را استیضاح کنند و انتقال آب را متوقف و آب را به کارون برگردانند و ما ائمه جماعات نیز از آنها حمایت می‌کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر، اهمیت آب کارون در بهبود کشاورزی را متذکر شد و تصریح کرد: باید در زمینه آب احساس نیاز کرد و با توجه به طرح ۵۵۰ هکتاری که ۱۰ هزار هکتار سهم خرمشهر از این طرح است، نیاز به آب کارون برای بهره‌مندی از این طرح و بهبود وضع کشاورزی در این شهرستان بیشتر احساس شود.

خطیب نماز جمعه خرمشهر اضافه کرد: ما منکر این نیستیم که بخشی از آب انتقال داده شده به اصفهان برای کشاورزی آنجا نیز به کار خواهد رفت، اما عمده استفاده از این آب برای پر آب کردن زاینده‌رود و تفریح در کنار آن است.

تامین آب زاینده‌رود به قیمت متضرر شدن رودخانه کارون عادلانه نیست

وی خاطرنشان کرد: تامین آب زاینده‌رود به قیمت متضرر شدن رودخانه کارون و این منطقه عملی عادلانه نیست و مردم خوزستان نیز با آن به شدت مخالف هستند.

موسوی با تاکید بر لزوم گرفتن حق از راه قانونی و حساب شده، خاطرنشان کرد: راه اصولی این امر اقدام به وسیله نمایندگان و ائمه جماعات است.

رسیدن به توافق نباید به هر قیمتی صورت گیرد

رئیس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انجام مذاکرات هسته‌ای پرداخت و عنوان کرد: در مسئله مذاکرات هسته‌ای دو دیدگاه وجود دارد، یک دیدگاه این است که عدم توافق بهتر از توافق بد است و دیگری اینکه هیچ توافقی بهتر از عدم توافق نیست.

موسوی در ادامه تاکید کرد: انجام توافقات به هر قیمتی حتی خدشه‌دار شدن عزت ایران اسلامی پذیرفتنی نیست و برخی از آنها که عدم توافق را نوعی شکست قلمداد می‌کنند، باید متوجه این نکته باشند که انعقاد تفاهم‌نامه نباید مساوی با پذیرش هر شرایطی باشد.

امام جمعه خرمشهر با بیان اینکه با مطرح کردن مکرر مسئله تحریم‌ها آنها را بزرگ جلوه داده‌ایم، افزود: از یک سال گذشته از تحریم با عناوین مختلف از جمله لغو تحریم‌ها، تعلیق تحریم‌های یاد شده و وعده‌های رئیس جمهور آمریکا را مهم شمرده‌ایم، در صورتی که در این مدت جز خلف وعده از جانب آمریکایی چیزی مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: چرا باید مسئله تحریم‌ها تا این اندازه بزرگ جلوه داده شود تا این باور القا شود که تحریم‌ها بر ایران تاثیر به‌سزایی داشته است.

موسوی متذکر شد: سقوط قیمت نفت نیز بی‌ارتباط با این مباحث نیست و نباید مسئله تحریم‌ها را تا این اندازه بزرگ کنیم و همان طور که امام راحل فرمودند: «تنها کافی‌ست شیر نفت را ببنیدم» و بر توانمندی‌های خود تکیه کنیم.

امام جمعه خرمشهر در پایان با تاکید بر این موضوع که تحریم‌ها عامل رشد ایران در عرصه‌های مختلف شده است، افزود: زیر سوال بردن دستاوردهای ایران پس از انقلاب و کوچک شمردن اقدامات انجام شده در این مدت با الفاظ ناپسند حرکتی ناشایست است.