موتور محرک پیشرفت هر شهر فعال بودن بخش خصوصی آن است/ ارتقا ایمنی جاده های درون شهری ضروری است

خورنا احمد سیاحی پیش از ظهر امروز در گردهمایی مدیران کل امور شهری و شوراهای استانداری های سراسر کشور در اهواز با اشاره به لزوم پرهیز از پروژه های امانی در شهرداری ها عنوان کرد: هیچگونه استدلالی در این خصوص وجود ندارد و انجام پروزه های امانی در شهرداری اهواز توجیه ناپذیر است.

وی افزود: طرح جامعه مدیریت پسماند یکی از مسائل بسیار مهمی است که مدیران شهری باید به آن توجه ویژه داشته باشند. امروز در کشور حجم بسیار بالایی پسماند تولید می شود که می توان با برنامه ریزی منسج و مدون از این ضایعات استفاده های بهینه کرد.

سیاحی با اشاره به وجود ۳۶۹ کشتارگاه در کشور اظهار کرد: از این تعداد تنها ۶۰ واحد آن به صورت صنعتی هستند و سایر کشتارگاه های فعال در کشور به صورت سنتی اداره می شود که از لحاظ بهداشتی وضعیت نامطلوبی دارند. امروزه وجود کشتارگاه های صنعتی به عنوان یک شاخص بهروری امکانات در دنیا شناخته می شود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: تغییر کاربری فضاهای سبز در سطح شهر ها ممنوع است و شهرداری ها باید تا آنجا که در توان دارند از وقوع چنین مسائلی جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اهمیت ارتقا ایمنی در جاده های درون شهری گفت: حدود ۵۰ درصد از تصادفات درون شهری مربوط به عابرین پیاده و موتورسیکلت ها است. با نصب علائم راهنمایی و رانندگی، ایجاد روشنایی درنقاط تاریک و احداث دوربرگردان ها می توان از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کرد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه همه ما نیازمند آموزش مسائل شهروندی هستیم، اظهار کرد: مسئله آموزش نکات شهروندی امروزه در سراسر دنیا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

سیاحی عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که شهرداری های سراسر کشور با آن موجه هستند وحدت رویه و نظم و انظبات مالی است. موتور محرک پیشرفت و توسعه هر شهر فعال بودن بخش خصوصی آن است به همین دلیل باید در این زمینه به دنبال ارائه راهکاری مثمر ثمر باشیم.

وی با اشاره به لزوم همگرایی شوراهای شهر و شهرداری ها تصریح کرد: متاسفانه مدت زمان ماندگاری یک شهردار در سمت خود بسیار کوتاه است. شورای شهر باید به شهرداران منتخب خود فرصت دهند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان  افزود: ضروررت اجرای برنامه توسعه پنجم، سکونت گاه های غیر رسمی، بافت های فرسوده و رعایت اصل شایسته سالاری در انتصاب شهرداری از جمله موضوعات مهمی است که مدیران شهری باید به انها توجه کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس باعرض سلام آقاى سیاحى در شهرستان بندر امام خمینى نزدیک چهار سال است که انجام کارهاى شهر توسط خودشهردار وبه صورت امانى انجام میگردیده وآقاى گلمرادى شهرداری که آقاى استاندار به ایشان لوح ستایش داده!درسال ٩٣،جلوى روى مردم بارها وبارها به اىنکه کارها را به صورت امانى انجام میدهد افتخار ومایه مبالات خود میشمارد !به این نکته که از نظر شما وبه درستى میفرمایید که هرگونه توجیهى ندارد وتنها میتواند ترفندى براى سو استفاده مالى باشدکمترین توجهى نداشته وحتى موزیانه علل عقب ماندگى تمام سیستمهاى موجود خوزستان را وجود بخش خصوصى ووجود پیمانکاران خورد وکلان اعلام کرد و رو در روى مردم واىن قشر از پیمانکاران که همانا بخش خصوصى وقراولان سرمایه دارى هستند ،شروع به اتهام ومخدوش کردن چهره این قشر از جامعه مینماید وهنوز که هنوزه نه مناقصه ونه مزایده اى مشاهده میشود !آقاى سیاحى شهر بنر امام حدود سه سال است حداقل بار اضمحلال مدیریت شهرى مواجه است هم از ناحیه مدیریت شهرى وهم از ناحیه مدیریت قضایی وهم از ناحیه مراکز وابسته وذیربط این ارگانها مدت زیادى قاضی ترگاتها در شهر جولان میدادند ومدیریت شهردارى متاسفانه به واسطه قرابتى که همه مردم میدانند بر مردم جفاها روا داشتند جالب است این دومقام هردو نسبت به بخش خصوصى با ایده مشابه وکاملا خذفى وارد عمل شدند وتامیتوانستند تاختند آن یکى به دست غیبى کله پاگردید این یکى را شماشهامت فرمایید تادیب نمایید به گونه ای که در تاریخ این شهر وحافظه مردم بماند