برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان لالی

خورنا  عسگر غفاری پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی‌ برنامه‌های هفته کتاب این شهرستان اظهار کرد: در سال جاری که به فرموده مقام معظم رهبری «سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده وظیفه متصدیان امور فرهنگی در منطقه حساس‌تر، مهم‌تر و ضروری‌تر شده و نیاز است که مسائل فرهنگی با جدیت بیشتری پیگیری و انجام شود.

وی اضافه کرد: کتاب و کتابخانه‌ها یکی از مهمترین مسائل حوزه فرهنگ هستند و بحث مطالعه نیز از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که ارتقای مطالعه در منطقه نیاز به کمک و همیاری همه دستگاه‌های اجرایی دارد تا با تمام توان برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه تلاش کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی لالی تصریح کرد: یکی از راه‌های علاقه‌مند کردن مردم به مطالعه و کتابخوانی دسترسی آسان مردم به کتاب‌های جدید و به‌روز است و برگزاری نمایشگاه کتاب می‌تواند راهکار مناسبی برای تشویق مردم به مطالعه باشد.

غفاری افزود: در سال جاری و همزمان با بیست و دومین هفته کتاب در شهرستان لالی نمایشگاه کتابی با ۳ هزار عنوان کتاب در کتابخانه مرکزی شهرستان لالی برگزار شد تا عموم مردم بتوانند علاوه بر بازدید از این نمایشگاه کتاب‌های مورد نیاز خود را نیز خریداری کنند.

این مسئول فرهنگی عنوان کرد: این نمایشگاه با تخفیف ۵۰ درصد آغاز به کار کرده و تا پایان هفته کتاب نیز برقرار است و عموم مردم می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

غفاری در پایان به دیگر برنامه‌های هفته کتاب اشاره کرد و افزود: از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در شهرستان لالی برگزاری مراسم تجلیل از خادمان حوزه کتاب و کتابخوانی، خرید و اهدای بسته‌های فرهنگی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت عضو کتابخانه، برگزاری مراسم زیارت عاشورا، برگزاری مسابقه روزنامه دیواری، برگزاری مسابقه نقاشی، برگزاری مسابقه قصه‌خوانی در بخش‌های کودک کتابخانه‌های عمومی و… بوده که در هفته کتاب اجرا خواهند شد.

منبع / فارس