فعالیت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در شادگان

خورنا پیش از ظهر امروز جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه اصناف شهرستان شادگان با حضور فرماندار، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر، جانشین فرماندهی انتظامی و روسای اتحادیه‌های اصناف در محل سالن اجتماعات اتاق اصناف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس اتاق اصناف شادگان در این جلسه اظهار کرد: حضور اصناف در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نشان از تعهدی است که این قشر از جامعه به نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته و تا به امروز در راستای سربلندی کشور از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند.

عباس عساکره اضافه کرد: با روحیه ایثار و تعهدی که در اصناف دیده می‌شود بدون شک می‌توان با کمک این قشر، مشکلات موجود در بازار را شناسایی و در راستای رفع آنها حرکت کرد.

وی از بازاریان و اصناف به‌عنوان قشر زحمتکش و خدمتگزار مردم یاد کرد و گفت: قسمت عمده‌ای از فعالیت‌های اقتصادی روزمره خانوارها در بازار صورت می‌پذیرد و با توجه به خرید و فروش اجناس و نیازهای اولیه زندگی، نقش بازار و بازاریان در زندگی اجتماعی غیرقابل انکار است.

رئیس اتاق اصناف شادگان با ارائه آمار و ارقامی از حوزه واحدهای صنفی شهرستان گفت: نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در قالب ۱۵ اتحادیه کار خدمت‌رسانی به مردم این شهرستان را انجام می‌دهند.

عساکره با بیان اینکه اصناف در برهه‌های مختلف تاریخی نشان دادند همواره یاور نظام اسلامی بوده‌اند عنوان کرد: در اقتصاد مقاومتی باید به تولید ملی بها داده و این موضوع را در جامعه به فرهنگ تبدیل کنیم.

منبع / فارس