دانشکده باستان شناسی شوش با تامین خوابگاه برای آغاز فعالیت آموزشی آماده شد

خورنا فرماندار شهرستان شوش از حل مشکل خوابگاه دانشکده باستان شناسی شوش خبر داد و گفت:با تامین خوابگاه ، این دانشکده برای آغاز فعالیت علمی آموزشی و پذیرش نخستین گروه از دانشجویان آماده شد.

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شوش ‘”رضا نجاتی ” فرماندار این شهرستان در حاشیه نشست پیگیری حل مشکل خوابگاه دانشکده باستان شناسی شوش در محل استانداری خوزستان گفت:با حضور معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان و رییس دانشگاه چمران اهواز خوابگاه مورد نظر برای اسکان دانشجویان غیر بومی این دانشکده در نظر گرفته شد.

وی افزود:در این نشست که معاون اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز حضور داشت مقرر گردید ساختمان مسکونی در شهرک دانیال شوش به عنوان خوابگاه برای دانشجویان دانشکده باستان شناسی آماده سازی شود.

فرماندار شهرستان شوش اظهار داشت:با جذب نخستین گروه از دانشجویان رشته باستان شناسی در مقطع کارشناسی این دانشکده رسما از بهمن ماه امسال فعالیت آموزشی خود را آغاز می کند.

وی اظهارکرد تاسیس دانشکده باستان شناسی در شوش گامی در راستای تداوم فعالیت های باستان شناسی در این شهر تاریخی است.

نجاتی گفت:برای تاسیس دانشکده باستان شناسی شوش از سوی نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و نیز دانشگاه شهید چمران اهواز پیگیری زیادی صورت گرفت که در نهایت به نتیجه رسید.

شهر باستانی شوش از معروف ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت حکومت عیلام و همچنین پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بوده است.

پایگاه باستان شناسی شوش به عنوان پایگاهی تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه باستان شناسی ظرفیتی مهم برای دانشجویان و علاقه مندان به تاریخ و تمدن ایران باستان است.

منبع – سایت استانداری

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *