ثبت نام دانش آموزان در مدارس آموزش از راه دور ممنوع شد

خورناعلیرضا یوسفی در گفتگو با خبرنگاران  اظهار کرد: در استان خوزستان تعداد ۸۱ مدرسه آموزش از راه دور فعال داریم که بیش از ۱۳ هزار دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند. همچنین تعداد یک هزار و ۲۰۰ پرسنل در این مدارس فعالیت می کنند.

وی افزود: مدارس آموزش از راه دور، آموزش بزرگسالان را بر عهده دارند و دانش آموزان که شرایط روزانه را از دست داده اند به صورت حضوری و نیمه حضوری از آموزش این مدارسه بهره مند می شوند.

رئیس اداره امور شوراها و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: در شرایط خاص دانش آموزانی که دارای شرایط روزانه هستند به وسیله رای کمیسیون خاص می توانند برای تحصیل در مدارس آموزش از راه دور ثبت نام کنند.

یوسفی بیان کرد: در این مدارس دانش آموزان دوره های حضوری و غیر حضوری همه نمره مستمر دارند ولی داوطلبان آزادی که در مدارس بزرگسالان تحصیل می کنند این نمره مستمر را ندارند.

وی عنوان کرد: فلسفه آموزش از راه دور این بود که دانش آموزان لازم التعلیم را آموزش دهد اما به تازگی ثبت نام این دانش آموزان در مدارس آموزش از راه دور ممنوع شده است. برگزاری امتحانات توسط ادارات به شیوه متمرکز و حذف ثبت نام دانش آموزان لازم التعلیم از جمله مشکلاتی است که توسط موسسان آموزش از راه دور به ما اعلام می شود. عدم اختصاص رشته های کاردانش خاص نیز از دیگر مشکلات مطرحی توسط موسسان مدارس آموزش از راه دور است.

رئیس اداره امور شوراها و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: امروز گردهمایی مدیران و موسسین مدارس آموزش از راه دور نواحی چهارگانه اهواز، سوسنگرد و کارون در سالن اجتماعات امام سجاد (ع) آموزش و پرورش خوزستان در حال برگزاری است. در این گردهمایی مدیران مدارس آموزش از راه دور با قوانین و مقررات جدید آموزش از راه دور آشنا می شوند.

منبع مهر