نشست شورای شهر اهواز: از بی جواب ماندن نامه سردار ناصری با موضوعیت تخلفات شهرداری تا انحلال سازمان عمران ساحل کارون

بیژن بهوندی – خورنا در نطق پیش از دستور شورای شهر اهواز مباحثی همچون بازیافت ادبیات اموی و  مباحث حق الناس پیگری شد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز، هییت رییسه شورای اسلامی به بی جواب ماندن  نامه سردار ناصری با موضوعیت تخلفات شهرداری در تاریخ  ۲۲/۷/۹۳ خطاب به شهر داراهواز و پیرو آن به تاریخ ۵/۸/۹۳  اشاره داشتند که هنوز هم نامه مذکور به شهردار تحویل داده نشده است

در این جلسه علنی گزارشی را مبنی بر سفر هییت شورا به کشور چین  بیان شد و مواردی همچون دیدار از شهر اکو چین که پروژه ای مشترک فی ما بین چین و سنگاپور بوده است اشاراتی داشتند این شهر توانایی تولید هوای پاک تجزیه زباله ها  به صورت یک اکوسیستم محلی  جهت ایجاد شغل و و توسعه پایدار به وجود آمده است

در جلسه علنی شورای شهر در خواست ارتقای شغلی بانوان نخبه شهرستان و تشکیل معاونت بانوان را خواستار شده اند.

در دستور کار این جلسه بیان شد :

شورای شهر اهواز خواستار انحلال سازمان  عمران ساحل کارون شدند. این سازمان جزو  اموال و اختیارات شهر داری محسوب می شود که  باید شورای شهر برآن نظارت کامل داشته باشد و به دلیل پاسخگو نبودن سازمان عمران ساحل کارون و عدم شفاف سازی مبحث هزینه ها و مدیریت کلان آن خواستار انحلال آن شدند.

یکی دیگر از اعضای شورا  بیان کرد که به دلیل تغییر ساختار مدیریتی در سازمان مذکور مدیر عامل آن در جلسه حضور نمی یابد.

علاسوند گفت: سازمان کارون یک واحد پویا و توانمند است و دغدغه اصلی شورای شهر نیست. نماینده ای از شورا در سازمان مربوطه حاضر است و من مخالف انحلال آن هستم.

زیبا صالح پور اظهار داشت: چرا و به چه دلیل تصویب  لاحیه بودجه سازمان مذکور ۸ ماه به طول انجامید ؟

تصمیم گیری بر انحلال سازمان عمران کارون بر عهده شورای شهر نیست و بلکه مسیولیت  آن با وزارت کشور است. چرا ساختار این سازمان شورای شهر را به  رسمت نمی شناسد؟

زمان پور ادامه داد: من به ماهیت وجودی سازمان  کاری ندارم  اما باید  شفافیت درون سازمانی را  برای این نهاد معلوم شود و بودجه سال آینده آن  باید  بازرسی کامل شود

مدیر عامل سازمان عمران کارون در دفاع گفت : اینجانب ۳ ماه است که وارد این سازمان شده ام و بنده موافق کامل برای ورود شورای شهر به ساختار مدیریتی هستم و بودجه سال اینده  را به صورت ریز تقدیم شورا می کنم

و این لایحه با اکثریت رای جهت بازنگری اساسنامه سازمان عمران ساحل کارون به شورا  بر می گردد

تعیین تکلیف پرونده آقای حاجت پور که زمینی تصرفی در اطراف صنایع فولاد داشتند  و برای ترک محل ساخت مبلغی  برابر با ۱۷ میلیون تومان  دریافت کرده است  اما او می گوید :   مبلغ دریافتی بسیار کمتر از حق بنده است .

در این جلسه مقرر شد نامه ای جهت واگذاری زمین به شهردار  ارسال شود .

لایحه مساعدت به خانواده های  معظم شهدا اللخصوص خانواده شهید مسلم سواری که ۴ برادر آن در ۸ سال جنگ حضور داشتند و یکی از فرزندان انان برای دفاع از حریم حضرت زینب در سوریه به شهادت رسیدند که با تصویب شورا قرار بر این شد که به خانواده سواری کمک مالی شود.

دیگر مصوبات جلسه علنی شورای اسلامی کلانشهر اهواز به شرح زیر است :

لایحه  مساعدت به مسجد ۱۴ معصوم پاداد شهر با مبلغ ۳ ملیون تومان تصویب شد. لایحه مساعدت به آموزشگاه دکتر هوشیار جهت تا مین هزینه های سرویس های بهداشتی مبلغ ۲ میلیون تومان تصویب شد. لایحه مساعدت به ساخت مستند های ضد وهابیت  مبلغ ۳ میلیون تومان تصویب شد. مساعدت به ساخت فیلم تاکسی ایرانی به مبلغ ۴۰ میلیون تومان تصویب شد.