در آیین معارفه مسئولان قضایی شهرستان اندیمشک مطرح شد

لزوم سرعت عمل دستگاه قضایی در برخورد با زمینخواران در اندیمشک

خورنا : روز گذشته مراسم تودیع و معارفه ی دادستان و ریاست دادگستری شهرستان اندیمشک همراه با حضور مردم شهرستان و مقام های ادارای مختلف برگزار شد .

فرماندار اندیمشک در این آیین  گفت:با توجه به تعداد پرونده های ورودی به دادگستری این شهرستان هر قاضی باید روزانه ۹۲ پرونده را بررسی کند.

به گزارش اری ترین؛ «حمیدرضا گودرزی» افزود: اندیمشک ورودی استان خوزستان است و مسئولان برای حفظ جایگاه این شهرستان باید بیشتر تلاش کنند.

وی اضافه کرد: سال گذشته  ۶۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد اما با تلاش مضاعفی که از ابتدای سال جاری تاکنون از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته این رقم  به ۵۰۰ کیلوگرم افزایش یافته است.

گودرزی در پایان گفت: در این شهرستان، تصرف غیرقانونی و دست درازی زیادی به اراضی دولتی صورت گرفته که در همین زمینه و به منظور حفظ اراضی دولتی تصمیمات خوبی اتخاذ شده است لذا از قوه قضاییه انتظار می رود با دقت و سرعت عمل بیشتری در این حوزه وارد عمل شده و با زمینخواران برخورد نماید.

همچنین در این نشست دادستان جدید اندیمشک گفت: توسعه فرهنگ صلح و سازش از اولویت‌های مهم دادسرای شهرستان در سال جاری است.

 صادق جعفری‌چگنی افزود: توسعه فرهنگ صلح و سازش و فعال کردن کمیته سران عشایر و طوایف در راستای پیشگیری از وقوع جرایم از اولویت‌های دادسرای اندیمشک در سال جاری است.

وی اضافه کرد: تشکیل اتاق فکر با حضور نخبگان و کارشناسان، استفاده از ظرفیت عظیم نیروی بسیج و همچنین برخورد قاطع با اخلال‌گران نظام اقتصادی و قاچاقچیان و خرده‌فروشان مواد مخدر از دیگر برنامه‌های این دادسرا در سال جاری است.

دادستان عمومی اندیمشک اضافه کرد: در بحث مسائل زیست محیطی و بهداشت عمومی باید همه دستگاه‌های متولی تلاش کنند و بدانند که ما نیز در این زمینه و در امر حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد.

جعفری خاطر نشان کرد: تریبون‌های عمومی محل ابراز نظرهای خاص نیست و مسئولان باید توجه داشته باشند که مسائل خاص را در محل و جایگاه آن موضوع بیان کنند تا باعث ایجاد شبهه در جامعه نشود.

وی عنوان کرد: اندیمشک شهر پویایی و سر زندگی است و ما باید با استفاده بهینه از پتانسیل‌ها و همچنین با محور قرار دادن قانون و عقلانیت، جایگاه این شهرستان را ارتقا داده و بتوانیم جلوی سوءاستفاده فرصت‌طلبان را برای برهم زدن نظم جامعه بگیریم.

جعفری در پایان افزود: تلاش خواهم کرد با محوریت قانون و با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، امنیت را در این شهرستان شهیدپرور و ولایی بیش از پیش ارتقا دهیم.