معاون استاندار خوزستان خبر داد:

تسریع در تکمیل سد و تونل کوهرنگ سه/ تفاهم نامه ای برای انتقال کارون امضا نشده

خورنا تفاهمنامه منعقد شده بین وزیر نیرو و نماینده های استان اصفهان تنها در راستای برنامه های آبرسانی در حوزه استان اصفهان است.

وی ادامه داد: مسوولان وزارت نیرو با توجه به اهداف تعیین شده در مبحث مدیریت منابع آب تشخیص داده اند بعد از دو سال خشک بودن رودخانه زاینده رود در مقطع اصفهان، مقداری از ذخیره آب پشت سد زاینده رود را دراین رودخانه جاری کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: یکی از بند های تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت نیرو و نماینده های استان اصفهان تسریع در تکمیل سد و تونل کوهرنگ سه است که مسوولان استان خوزستان در جریان اجرای تمامی فعالیت های این طرح هستند.

سیاحی افزود: در قالب این پروژه که از سال ۷۷ شروع شده سالانه ۱۲۰ میلیون متر مکعب آب به استان های فلات مرکزی منتقل می شود که به دلیل پیشرفت ۱۲درصدی اعتباراتی در این خصوص اختصاص داده شده است.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد:همانگونه که مسوولان ارشد استان خوزستان در صدد اجرایی کردن پروژه های آبرسانی به استان هستند ،مسوولان سایر استان ها نیز به همین گونه عمل می کنند .

سیاحی با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی امنیت ملی در هفته گذشته گفت: خوشبختانه با تلاش های مسوولان استان تمامی خواسته ها و برنامه های ما در خوزستان در بخش آبرسانی و اطلاح شبکه محقق شده است.

وی بیان کرد: تسریع در اجرای طرح های فاضلاب ،ایجاد بند بهمنشیر برای جلوگیری از هجوم آب شور به رودخانه کارون ،تسریع در اجرای طرح های آب رسانی استان، تسریع در اجرای خط انتقال آب شور پشت سد گتوند به خلیج فارس از جمله مصوبات شورای عالی امنیت ملی است که به زودی در قالب صورت جلسه ای به مسوولان استان ابلاغ می شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص پرداخت خسارات به کشاورزان گفت: در این خصوص جلساتی برگزار شده و مسوولان نیز پیگیر پرداخت خسارت به کشاورزانی که در نتیجه کمبود آب دچار خسارت شده اند هستند.

در روزهای گذشته تفاهمنامه ای بین وزیر نیرو و نماینده های اصفهان منعقد شد که از جمله مفاد این تفاهم نامه می توان به اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور حفر چاه های اضطراری در مواقع خشکسالی در استان اصفهان ، احیای بودجه تکمیل شبکه آبرسانی رودشت جنوبی در منطقه بن رود در بودجه سال ۹۴ ، برخورد قاطع با نصب پمپاژهای آب غیر مجاز ،تشکیل پلیس آب در محور زاینده رود به منظور جلوگیری از برداشت های غیرقانونی ،درخواست دائمی شدن آب زاینده رود ، پرداخت خسارت به کشاورزان زیان دیده، اصلاح شبکه های فرسوده آبرسانی و اختصاص اعتبار ویژه در بودجه سال ۹۴ بمنظور ساخت سد تونل سوم کوهرنگ اشاره کرد.