در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات بسیار مهم است

رسانه‌ها قباحت ناهنجاری‌های اجتماعی را عیان کنند/ کالبدشکافی رسانه ها در مورد اسید پاشی بسیار مهم است

خورنا رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید امنیت اجتماعی را از مسائل مهم خود بدانند، گفت که کالبدشکافی در مورد ناامنی‌های اجتماعی مثل تجاوز به عنف، سرقت‌های مسلحانه و اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان بسیار مهم است.

علی لاریجانی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات که عصر امروز در مصلای تهران برگزار شد، ناامنی‌های اجتماعی را از مشکلات کشور عنوان و خاطرنشان کرد: همین اسیدپاشی‌هایی که در اصفهان رخ داد گوشه‌ای از این ناهنجاری‌ها را نشان داد یا مسائل دیگر مثل تجاوز به عنف و سرقت‌های مسلحانه که کالبدشکافی این بخش بسیار مهم است.

وی با اشاره به انتصاب سرافراز به عنوان رییس جدید سازمان صداوسیما، اظهار کرد: آقای سرافراز که مسئولیت رادیو و تلویزیون را بر عهده گرفته نزد من آمده بود و من به ایشان گفتم که باید به موضوعاتی که برای مردم ملموس است پرداخته شود چرا که این امر باعث پیشگیری می‌شود، در واقع ما باید از رسانه‌ها استفاده کنیم که مانع قباحت‌ها شوند. این چیزی نیست که اگر آن را مخفی کنیم مشکل حل شود بلکه باید قباحتش عیان شود تا بازدارنده باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که رسانه‌ها باید امنیت اجتماعی را از مسائل مهم خودشان بدانند.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش از دولت خواست لایحه ساماندهی وضعیت معیشتی خبرنگاران را به مجلس ارائه کند.

رییس مجلس اظهار کرد: گاهی دوستان رسانه در ملاقات‌هایی که دارند می‌گویند که وضعیت معیشتی‌شان، بازنشستگی و کمک‌های دیگر پایداری ندارد و این آرامش روانی آنها را به هم می‌زند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: برای کسانی که کار فکری می‌کنند آرامش روانی حداقل چیزی است که مورد نیاز می‌باشد لذا ما از دولت می‌خواهیم لایحه‌ای را در همین رابطه به مجلس بیاورد تا ما ان‌شاءالله این لایحه را به ثمر برسانیم که این نگرانی و اضطراب از خانواده مطبوعات مرتفع شود.

ادامه دارد…

منبع ایسنا