پرونده‌ قضائی عاملان آلودگی هوای اهواز در جریان است

خورنا مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان با اشاره به در جریان بودن پرونده های قضائی شکایت از عاملان ایجاد آلاینده و مشکلات تنفسی برای مردم اهواز گفت: در حال حاضر تمام شاخص ها در وضعیت مطلوب قرار دارند و تنها میزان گرد و غبار چند برابر میزان استاندارد است.

احمد رضا لاهیجان زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با اشاره به وجود ریزگردها در شهر اهواز اظهار کرد: با اندازی گیر ی هایی که اخیرا در خصوص آلاینده ها داشته ایم، مشخص شد تمام پارامتر ها در شرایط استاندارد قرار دارند، تنها میزان گرد و غبار چند برابر وضعیت استاندارد گزارش شده است.
وی تصریح کرد: میزان مراجعه مردم اهواز به مراکز درمانی به دلیل بیماری های ناشی از گرد و غبار کمتر شده است اما همانطور که ذکر شد شهروندان همچنان از گرد و غبار و سایر آلاینده ها در رنج هستند.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان عنوان کرد: در یک سال گذشته تعداد ۲۰ دستگاه سنجش به ایستگاه های هواشناسی این استان اضافه کرده ایم که این افزایش ۱۵ شهرستان را پوشش می دهد.
لاهیجان زاده افزود: به منظور مقابله با گرد و غبار اقداماتی چون احیاء تالاب ها، مقابله با بیابان یا ساماندهی آلاینده های ناشی از نفت انجام شده است، همچنین  با اجرائی شدن طرح آماک جمع آوری گازهای همراه نفت انجام می شود.
این مقام مسئول گفت: آماک پروژه ای است که در بازه زمانی طولانی مدت صورت می گیرد اما به منظور کاهش آلاینده ها در اهواز این طرح به صورت ضربتی طی مدت دو تا سه ماه در اطراف اهواز انجام می شود.
وی ادامه داد: بر اساس توافق های صورت گرفته با وزارت نفت ۲۰ میلیون فوت متر مکعب گاز ترش که در اطراف شهر اهواز سوخته می شود جمع آوری و به عنوان خوراک به پتروشیمی یا چاه های قدیمی نفت تزریق می شود. امیدواریم بتوانیم با این اقدامات میزان آلاینده ها را در شهر اهواز کاهش دهیم.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان اظهار کرد: سال گذشته پس از مشکلات تنفسی که برای مردم اهواز ایجاد شد شکایت های خود را به دستگاه قضائی ارسال کردیم. در حال حاضر پرونده بسیاری از این افراد که هم از مسئولان دولتی هم از فعالان بخش خصوصی بوده اند، در جریان است.
این مقام مسئول درد پایان ابراز امیدواری کرد: با اقدامات صورت گرفته در بخش نفت و مقابله با بیابان زایی شاهد کاهش نزولی آلاینده ها در خوزستان به ویژه در شهر اهواز باشیم.
منبع / شوشان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • آگاه نفتي با تشکر و احترام بنده بعید می دانم که آقای لاهیجان زاده مایل باشند تا به مردم خوزستان بگویند که سوزاندن گاز هیدزوژن سولفوره همراه نفت تولیدی در میدان اهواز چه بلایا و مخاطراتی بر سر مردم اهواز و شهرهای مجاور و تمام خوزستان آورده است و در آینده نیز خواهد آورد!!! طرحهای شیرین سازی گازهای ترش خوزستان از سه دهه قبل طراحی و برنامه ریزی شده اند وهمچنان بدلیل تحریمهای ظالمانه سابق و تبعیضات بانک جهانی علیه ملت ما راکد و بر زمین مانده اند و برای نجات جان خوزستانیها از خطر تنفس بخارات اسید سولفوریک حاصله در هوا فعلا راهی جز جلوگیری از تولید از چاههای نفت حاوی گاز هیروژن سولفوره نیست و مطلقا حالا شما هی بگویید تصمیم گرفته شده که شیرین سازی گردند !!! برادر من کدام شیرین سازی !!؟؟؟؟