تقدیر از خادمان حوزه کتاب و کتابخانه‌ها در بهبهان

خورنا

محمد فتحی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: همزمان با بیست و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران کتاب «هابیل بانی تمدن بشر» نوشته حسین ملک خدایی حسنوند فرماندار شهرستان بهبهان نقد و بررسی خواهد شد.

وی افزود: کتاب هابیل بانی تمدن بشر نوشته حسین ملک خدایی حسنوند از انتشارات ترآوا بوده که در سال ۱۳۹۱ به چاپ رسیده و دارای ۱۱۸ صفحه است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بهبهان تصریح کرد: کتاب حاضر به موضوع بررسی علل عقب‌ماندگی کشورهای اسلامی اختصاص یافته و در این کتاب عقب افتادگی و عدم‌توسعه نیافتگی از دغدغه‌های اصلی جوامع جهان سوم به خصوص جوامع مسلمان عنوان شده است.

فتحی‌نژاد اضافه کرد: نگارنده در این اثر با استفاده از آیات قرآن و دیدگاه‌های اندیشمندان مسلمان و ایرانی و اندیشمندان سایر کشورها، تلاش کرده تا این گزاره را به اثبات برساند که ظهور تمدن و علوم، مستلزم شرایطی است که در آن، برآیند رفتار جمعی انسان‌ها در یک جامعه مبتنی بر نگاهی هدفمند به جهان هستی است.

این مسئول فرهنگی خاطرنشان کرد: جلسه نقد و بررسی این کتاب در محل کتابخانه عمومی علامه طباطبایی شهرستان بهبهان با حضور فرماندار، مسئولان شهرستان شهرستان، فعالان فرهنگی، نویسندگان و فرهنگ دوستان، پرسنل و اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان در هفته کتاب سال ۹۳ برگزار خواهد شد و این کتاب مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در این جلسه فرماندار شهرستان سخنران جلسه بوده و به معرفی کتاب خود برای حاضران در جلسه می‌پردازد و ضمن ارائه خلاصه‌ای از محتوای کتاب به سوالات مطرح شده از طرف حاضران در جلسه پاسخ خواهند داد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بهبهان در پایان به دیگر برنامه‌های هفته کتاب اشاره کرد و گفت: برگزاری آئین بزرگداشت بیست و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و تقدیر از خادمان حوزه کتاب و کتابخانه‌های عمومی، برگزاری مسابقات کتابخوانی آنلاین و مکتوب، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع کتاب، اجرای طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی، اجرای زنگ کتابخوانی در مدارس و… جزو برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی در شهرستان است.

منبع فارس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *