زیباسازی مساجد مورد توجه قرار گیرد

خورنا حمید حنظل‌عیدانی در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری همایش نماز در آبادان، صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار کرد: بحث نماز صورت اصلی بسیاری از مشکلات و مسائل است و اگر بخواهیم مشکلات جامعه رفع شود باید به نماز و فرهنگ نمازخوانی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: پیشنهاد اثرگذار در این مبحث نقش صدا و سیما، رسانه‌ها، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها با هدف اصلی خانواده‌ها است و در بخش فضای عمومی شهر نیز شورای شهر و شهرداری نقش تاثیرگذاری خواهند داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: از آنجایی‌که در فضای اجتماعی گرایش به سمت بی‌نظمی است لذا با پرداختن به موضوع نماز می‌توان از بسیاری مشکلات رهایی پیدا کرد.

حنظل‌عیدانی تصریح کرد: طبق آمار به دست آمده به ازای هر ۲۵۰ نفر آبادانی یک هیئت مذهبی در ایام دهه محرم فعالیت داشتند و این در حالی‌ است که در شهری همچون تهران این رقم به ازای هر ۹۰۰ نفر یک هیئت مذهبی بوده که این امر نشان‌دهنده توجه خاص مردم آبادان به مسائل دینی و مذهبی است.

وی با بیان اینکه شهر بزرگ آبادان به لحاظ بهره‌مندی از حسینیه‌ها و مساجد جزو نخستین‌ها است، یادآور شد: در موضوع تشویق و ترغیب افراد در راستای ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی آمادگی لازم برای مشارکت در شورای شهر وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با بیان اینکه در زمان ساخت و ساز مساجد موضوع زیباسازی مورد غفلت قرار می‌گیرد، گفت: توجه و دقت نظر در این مسئله نشان از توجه ما به خداوند متعال است که با رعایت آن می‌توانیم از خیرات آن نیز برخوردار شویم.

به گفته وی، توجه خاص به نسل جوان مهم است و باید عملیاتی‌تر در این عرصه ورود کرد.

منبع / فارس