استاندار خوزستان : شهدای جنگ تحمیلی، پرچمدار نهضت سالارشهیدان بودند

خورنا/ وی درحاشیه این مراسم درگفت وگو با خبرنگاران- شهدای جنگ تحمیلی را پرچمدار نهضت سالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین قلمداد کرد و گفت : پیروزی ما در همه عرصه ها ازجمله صحنه های نبرد با دشمن تا دندان مسلح ، مرهون همین پرچمداری نهضت حسینی بوده است و ما هرچه داریم از اباعبدالله الحسین (ع) و کربلا داریم .

مقتدایی افزود: رمز اغلب فتوحات رزمندگان اسلام ازجمله همین شهدای گرانقدری که درزیراین خاک ها آرامیده اند ، ‘یا حسین ‘و یازهرا بوده است .

وی گفت :سروده معروف ‘ کربلا کربلا ما داریم می آییم ‘ به همین مضمون اشاره دارد که عشق به حسین و کربلا مایه عزت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران بوده و هست .

مقتدایی گفت: توسل شهدای ما به ائمه اطهار ازجمله امام حسین (ع ) باید سرمشق و الگویی برای همه باشد که درانجام امور و خدمت به مردم ، رضای حق تعالی و امام حسین را مد نظرداشته باشیم تا دراین دنیا و آخرت سربلند ، باعزت و موفق باشیم .

استاندار خوزستان ، این استان را دروازه ورود تشیع به ایران دانست و گفت : مردم خوزستان چون به نوعی مظلومیت صحنه کربلا را درجنگ تحمیلی تجربه کرده اند ، مظلومیت حسین (ع) و یاران باوفایش را بیش از هرکس دیگری درک می کنند.

وی گفت : آنان این روزها با برپایی تکیه ها ، حسینه ها و حضور درمساجد ، خالصانه برمظلومیت حسین ناله سرمی دهند و امیدوارم دراین ایام خادمان خود را ازدعای خیر خود فراموش نکنند.

مقتدایی دراین ایام محرم و شب تاسوعای حسینی بصورت سرزده و بدون تشریفات اداری درمراسم عزا داری مردم مناطق مختلف به ویژه محروم شهراهواز شرکت و درجمع سوگوران حسینی به عزا داری پرداخت .