واحدهای تولیدی خوزستان آماده تولید البسه با کیفیت برای بیمارستان ها هستند

خورنا/ ‘فرامرز احمدی نژاد’ چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور قائم مقام معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه جندی شاپور اهواز در خصوص وضعیت تولید البسه بیمارستان های خوزستان افزود:در گذشته واگذاری برخی کارها به تولیدی هایی که کار اصلی آنها تولید البسه نبود، موجب شد کیفیت کالاها کاهش و نرخ ارایه خدمات به بیماران افزایش یابد.

وی گفت: تولید البسه ۱۹ بیمارستان خوزستان در قالب قراردادی، به سازمان اتکا واگذار شده که این سازمان هیچ گونه تخصصی در تولید البسه ندارد، و بی شک تمامی کارها از خارج از استان تامین می شود.

رییس انجمن نساجی و پوشاک خوزستان گفت: اقدام دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای مدیریت واحد تولید پوشاک بیمارستان ها امری قابل تقدیر است زیرا این اقدام در راستای هدف وزارت بهداشت برای ساماندهی ،افزایش کیفیت و کاهش هزینه بیماران انجام می شود.

احمدی نژاد ادامه داد: عقد قرارداد با سازمان اتکا بدون برگزاری مناقصه انجام شده و اگر دانشگاه علوم پزشکی اهواز قصد ساماندهی تولید البسه بیمارستان ها را دارد می تواند از انجمن نساجی خوزستان برای ساماندهی این تولیدات و واگذاری به تولیدکنندگان متخصص این استان استفاده کند.

رییس خانه صنعت،معدن و تجارت خوزستان گفت: هم اکنون بیش از دو هزار و ۸۰۰نفر در صنعت تولید البسه خوزستان فعالیت دارند.

احمدی نژاد، روز شنبه هفته جاری در گفت و گو با ایرنا اعلام کرده بود:دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در یک اقدام یک طرفه کلیه قراردادهای خرید،تولید و توزیع البسه یک بار مصرف و با دوام مورد نیاز بیماران و همراهان بیمار، اتاق عمل وسایر بخش ها و مراکز درمانی ،بهداشتی و بیمارستانی خوزستان را به سازمان اتکا واگذار کرده و از طریق این دانشگاه نیز به تمامی تولید کنندگان البسه بیمارستان ها اعلام شده که تولیدات خود را متوقف کنند، زیرا تا پایان آبان،ه این بخش نامه اجرایی خواهد شد و هیچ گونه البسه ای از تولید کنندگان خوزستان خریداری نمی شود.

در حالی که تنها در شهر اهواز حدود ۱۳۵ واحد تولیدی با میانگین شش نفر نیروی کار و تعداد زیادی خانواده و زنان خود سرپرست از این محل ارتزاق می کنند که بر اساس آخرین آمار خوشه صنعت نساجی خوزستان تعداد بسیار زیادی از حداقل دو هزار و ۸۰۰نفری که در این صنعت حضور دارند بیکار می شوند.

روزانه حدود هشت هزار و ۵۰۰ قطعه لباس یک بار مصرف و مصرف با دوام در اختیار بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی قرار داده می شود.

پیش از این قائم مقام توسعه مدیریت و منابع دانشگاه جندی شاپور اهواز اعلام کرد:به دلیل پایین بودن کیفیت کار ارایه شده از سوی تولیدی های استان مکاتباتی با سازمان هلال احمر خوزستان انجام شد تا تولید البسه بیمارستان ها را بر عهده بگیرند اما به دلیل نپذیرفتن این امر از سوی هلال احمر کار به سازمان اتکا داده شد.

‘رمضان احدی’ اظهار کرده بود: هر کدام از تولید کنندگان داخل خوزستان که توان رقابت با سازمان اتکا را دارد می تواند اعلام آمادگی کند و اگر هزینه ای کمتر از این سازمان با کیفیتی بهتر ارایه دهد می توان مناقصه را بار دیگر برگزار کرد که با توجه به جلسه برگزار شده معین شد انجمن نساجی استان نمونه کار خود را ارایه دهد.

منبع/ ایرنا