فرماندار خرمشهر: تشکیل کارگروه تخصصی بررسی راهکارهای حل مشکلات صادرات در خرمشهر

خورنا/ برای رفع مشکلات امر صادرات در خرمشهر، روز گذشته جلسه‌ای با بازرگانان و تجار این شهرستان داشتیم و از مشکلات آنان مطلع شدیم.

وی ادامه داد: توسعه صادرات غیرنفتی، راهبرد اقتصادی دولت تدبیر و امید است که همگی باید با جدیت در این راستا تلاش کنند.

فرماندار خرمشهر بیان کرد: در این نشست از تجار خواستیم تا در چنین جلساتی صرفاً مشکلات مطرح نشود بلکه با توجه به تجربه چندین ساله‌ای که در این زمینه دارند به ارائه راهکارها نیز بپردازند.

عالی‌ترین مقام دولتی در خرمشهر در ادامه از تشکیل کارگروه تخصصی با حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط و رئیس اتاق بازرگانی به عنوان نماینده تجار و بخش خصوصی برای بررسی راهکارهای حل مشکلات مطرح شده خبر داد.

حیاتی با اشاره به فضای همدلی و همکاری حاکم در شهرستان، تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی در کنار بخش خصوصی و همراه آنان هستند و بسترهای لازم را برای فعالیت آنان فراهم می‌کنند.

وی، تجار و نمایندگان بخش خصوصی را مورد خطاب قرار داد و خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات مطرح شده با همکاری و همیاری خود بازرگانان و تجار قابل حل است.

فرماندار خرمشهر در پایان تصریح کرد: انتظار داریم با همفکری، هم‌افزایی و بهره‌گیری از توانمندی‌های یکدیگر در راستای ساماندهی و مدیریت مشکلات موجود گام برداریم.

روز گذشته فرماندار خرمشهر نشستی با تجار و بازرگانان در اتاق بازرگانی این شهرستان داشت که در این نشست، تجار و بازرگانان مشکلات خود در زمینه صادرات از مرز شلمچه و بندر خرمشهر مطرح کردند.

مواردی از قبیل کندی خروج کامیون‌ها که منجر به شب‌خوابی و پرداخت هزینه اضافه می‌شود، عدم وجود شعب ریالی و ارزی بانک‌ها، نبود سردخانه برای صادرات آبزیان، عدم‌وجود بارانداز تخصصی و مشکلات مربوط به صادرات کالاهای حجیم با شناورها از جمله مشکلاتی بود که تجار خرمشهری آنها را به عنوان مشکلات و موانع پیش‌روی صادرکنندگان برشمردند.

منبع/ فارس