نخستین دستگاه سمی تریلر هایپردار مکانیزه وارد خوزستان شد

خورنا/ مجتبی گلستانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در اهواز از ورود نخستین دستگاه سمی تریلر هایپردار مکانیزه به سیستم ناوگان خدمات شهری این کلانشهر خبر داد و اظهار کرد: این سمی تریلر با ظرفیت ۳۵ تن، سرپوشیده که قطعات آن از کشور ترکیه خریداری و توسط شرکت «سایبان‌سازان اصلان» پیمانکار منطقه هفت شهرداری اهواز تهیه شده است.

وی افزود: ضمن دارا بودن امنیت و تعادل بالاتر، به دلیل بارگیری استاندارد در هر دوره سبب کاهش ترافیک شهری، کاهش سوخت مصرفی و همچنین فواید زیست محیطی به لحاظ تردد کمتر در شهر خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند کلانشهر اهواز، از مزایای دیگر این خودرو سمی تریلر، دستگاه پرس یا فشرده‌سازی زباله را عنوان کرد و گفت: در قسمت عقبی این دستگاه دریچه‌ای وجود دارد که جمع‌آوری کننده پسماند است و می‌تواند کیسه‌های پسماند را به داخل آن بیندازد، این خودرو با سیستم بارگیری از عقب معمولا پسماندها را به سیستم جارو و شیب فشرده ساخته و با فشار هیدرولیکی به سمت جلوی مخزن خودرو می‌راند.

گلستانی اضافه کرد: همچنین این خودرو مجهز به مخزن شیرآبه که در پایین خودرو تهویه شده بوده زیرا مخزن شیرآبه‌گیر باعث جلوگیری از جاری شدن شیرآبه و ریختن زباله در سطح خیابان می‌شود.

این مدیرکل ادامه داد: به این ترتیب در این شیوه مکانیزه کارگران خدمات شهری، مستقیم با زباله و ضایعات و آلودگی‌های شهری تماس ندارند، بلکه فقط با مخازن در ارتباط هستند و تخلیه و حمل زباله با ماشین‌آلات مکانیزه انجام شده که علاوه بر جلوگیری از بیماری‌ها، سبب افزایش بهره‌وری کارگران و سرعت بارگیری در جمع‌آوری زباله از سطح شهر می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: در عملیات حمل پسماند پس از جمع‌آوری پسماندها از سطح شهر توسط این نوع سمی تریلر به صورت مستقیم به سلول دفن پسماندهای شهر اهواز واقع در سفیره انتقال داده می‌شود.

منبع/ فارس