از فروردین‌ماه امسال هیچ یارانه‌ای به تولیدکنندگان شیر اختصاص نیافته است

خورنا/ اگرچه از ۲ ماه گذشته نرخ جدید هر کیلو شیر درب کارخانه ۱۴۴۰ تومان اعلام شد اما هنوز این مساله عملی نشده است. در حال حاضر کارخانه شیر پگاه خوزستان هر کیلو شیرخام را نهایتا با قیمت ۱۲۰۰ خریداری می‌کند.

 

وی با تاکید بر این‌که نباید سیاست‌ها بر اصول آزمون و خطا باشند، تصریح‌کرد: سیاست‌هایی که در بخش صنعت شیر و دام در کشور اجرا و ابلاغ می‌شود که ثبات ندارد. برای مثال تخصیص یارانه که سال‌گذشته انجام شد، اقدام خوبی بود که به ازای تحویل شیرخام به قیمت ۱۱۱۰ تومان، ۱۹۰ تومان یارانه یعنی نهاده دامی تخصیص می‌یافت اما این سیاست امسال هنوز اجرا نشده است.

 

رنجبرها خاطرنشان‌کرد: بی‌ثباتی در تصمیم‌گیری‌ها، جامعه کشاورزان را متضرر می‌کند. در حال حاضر امنیت شغلی در دامداری و کشاورزی پایین و تضمین خرید محصول نیز ضعیف است؛ اگر چه همواره از حمایت از تولید دم زده می‌شود اما در اجرا و عمل تولیدکننده سرکوب می‌شود.

 

وی گفت: در ۶ ماهه سال جاری اعطای تسهیلات بانکی در کشور به بخش خدمات و صنعتی افزایش داشته اما اعطای تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی رشد منفی داشته است؛ در حالی که در سال جاری مصوب شد که باید ۲۵ درصد تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی اختصاص یابد.

 

رییس هیات مدیره تعاونی دامداران بهبهان بیان‌کرد:‌ نرخ فروش گوشت در سال جاری مربوط به سال ۹۱ است؛ کدام مواد غذایی را سراغ دارید که در طی ۲ سال افزایش نرخ نداشته و تورم شامل آن نشده باشد.

منبع/ ایسنا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *