در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان مطرح شد

شان و منزلت خوزستان جایگاه فعلی آموزش و پرورش نیست

 

مقتدایی
استاندار خوزستان گفت: شان و منزلت خوزستان جایگاه فعلی آموزش و پرورش نیست.

عبدالحسن مقتدایی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: فرمانداران سریعا ارزیابی فعلی خود را در زمینه آموزش و پرورش ارائه داده و بسیج امکانات برای رسیدگی به مدارس را مورد توجه قرار دهند. همچنین فرمانداران باید مطالبات آموزش و پرورش را در گزارش عملکرد خود بیاورند تا بتوانیم حقوق آموزش و پرورش را احیا کنیم.

وی افزود: ما می خواهیم همه شهرهای استان در زمینه آموزش و پرورش در یک سطح خوب باشند. همه شهرستان ها برای ارتقا سطح آموزشی باید به یکدیگر کمک کنند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: افراد بی سواد و زندان رو مثل باقیات صالحاتی است که پای حساب فرمانداران نوشته می شود. بازوی اصلی استاندار فرمانداران هستند. برای آموزش و پرورش و ارتقای وضعیت آموزشی در هر شهر یک نسخه خاص فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و غیره را پیش بینی کرده ایم.

مقتدایی بیان کرد: از فرمانداران انتظار داریم نقاط ضعف و قوت به همراه فرصت ها و تهدید های شهر خود را در سند توسعه استانی آموزش و پرورش خوزستان لحاظ کنند. به لحاظ عملکرد در آموزش و پرورش شاخص های مورد نظر سند توسعه استانی باید از سوی فرماندار پیگیری شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه شان و منزلت خوزستان جایگاه فعلی آموزش و پرورش نیست گفت: وقتی علاقه را در دانش آموز ایجاد کنیم خودش مسیر را پیدا کرده و حرکت می کند. خروجی تربیت بدنی آموزش و پرورش باید تخصصی باشد و به دست هیئت های ورزشی برسد.

منبع/ مهر