دلیل محقق نشدن ۵۰ درصد برنامه های پنجم توسعه نگاه آرمان گرایانه است

خورنا/ نگاه آرمان گرایانه دلیل عدم تحقق برنامه پنجم توسعه

اسماعیل جلیلی
نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل تحقق نیافتن اهداف برنامه پنجم توسعه نگاه آمار گرایانه به برنامه های ترسیم شده در آن است.

به گزارش خبرنگار، اسماعیل جلیلی عصر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان خوزستان اظهار کرد: باید به بحث ظرفیت شناسی مبتنی بر شاخصه های آمایش سرزمینی در برنامه ششم توسعه استان توجه ویژه شود.

وی افزود: تاکید شورای برنامه ریزی استان نظارت بر عملکرد کمیته ها و تدوین برنامه ای در راستای بهبود وضعیت اقتصادی استان است. باید برنامه ای ترسیم شود که اشتباهات برنامه پنجم را نداشته باشد.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس اظهار کرد: ۵۰ درصد برنامه های پنجم توسعه محقق نشده که عمدتا به دلیل نگاه آرمان گرایانه است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان نیز در این نشست عنوان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند یکی از ظرفیت هایی است که باید در برنامه ششم توسعه به آن توجه ویژه داشت.

فرج الله خبیر افزود: اصلاح قانون منطقه آزاد به منظور برنامه محور شدن این منطقه در حال بررسی است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: در کشور قانون چانه زنی موج می زند و این مساله پنهان نیست که این امر معمولا توسط مدیران و یا نمایندگان در وزارت خانه ها و مجلس صورت می گیرد.

ناصر سودانی گفت: چانه زنی و آگاهی بخشی به مدیران تصمیم گیرنده و برنامه ریزان نیز باید در تدوین برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار بگیرد.

منبع/ مهر