کتاب‌خوانی شرط نخست توسعه فرهنگی و اقتصادی است

خورنا/ فرج‌الله خبیر در حاشیه نخستین جلسه ستاد هفته کتاب، صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: امروزه بحث مطالعه و کتابخوانی دارای اهمیت فراوانی بوده و رشد کتاب‌خوانی شرط نخست توسعه فرهنگی و اقتصادی است.

وی با بیان اینکه هیچ ملتی بدون توجه به امر کتاب و کتاب‌خوانی به شاخص‌های توسعه دست نیافته است افزود: توسعه بدون بستر فرهنگی در هیچ جای دنیا به نتیجه‌ای مطلوب منتهی نشده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: اهمیت نقش کتاب در توسعه فرهنگی تا بدان جاست که امروزه میزان زمانی را که هر ملتی به خواندن کتاب اختصاص می‌دهد با میزان توسعه آن کشور مقایسه می‌کنند.

خبیر ادامه داد: دستیابی به اهداف توسعه اجتماعی و فرهنگی ممکن نیست مگر به تحقق و لوازم آن؛ و کتاب و کتاب‌خوانی یکی از مهم‌ترین لوازم هر توسعه پایداری است.

وی تاکید کرد: برنامه‌های هفته کتاب توسط اداره کل کتابخانه‌ها پیشنهاد و در کارگروه با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی استان اجرا می‌شود و در نخستین روز از هفته کتاب با همکاری اداره کل آموزش و پرورش زنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس استان نواخته می‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان در پایان گفت: در ضمن در هفته کتاب نمایشگاه کتاب در استان و در شهرستان‌ها برپا خواهد شد که با تخفیف خوبی کتاب‌ها را در موضوعات مختلف به عموم مردم عرضه می‌کنیم.

منبع/ فارس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *