استیضاح شهردار آبادان کذب است

خورنا/ در پی انتشار خبری مبنی بر تصمیم شورای اسلامی شهر آبادان برای استیضاح و برکناری شهردار بر روی برخی از سایت‌های خبری، رئیس شورای اسلامی شهر آبادان این خبر را تکذیب کرد.

حمیدحنظل عیدانی  اظهار کرد: در اینکه هرکس باید به آنچه تعهد و قول داده عمل کند و پاسخگو باشد هیچ شکی نیست اما عمل به تعهدات مبتنی بر داشته‌ها، امکانات و البته اعتبارات کافی است که متاسفانه ما در این خصوص با کمبودهای زیادی مواجه‌ایم.

وی افزود: از منظر عمومی مثبت یا منفی بودن کارکرد شهرداری انجام کارهایی از قبیل جمع‌آوری زباله، آسفالت معابر و خیابان‌های شهری و امثال این است که در بررسی‌های صورت گرفته عملکرد شورا و شهرداری از منظر عمومی مثبت بوده است.

وی اظهار کرد: البته هنوز هم نقصان و کمبودهای زیادی وجود دارد و باید تلاش کنیم که کم و کاستی‌ها را از بین ببریم و نباید به این مقدار کار رضایت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تلاشمان برای به دست آوردن نداشته‌های مدنظر مردم و تحقق وعده‌هایمان است.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان یادآور شد: از منظر قانونی مثبت یا منفی بودن فعالیت شهرداران مشروط بر کارکرد براساس برنامه‌های ارائه شده و مصوب شورا است که خوشبختانه شهردار آبادان تاکنون طبق برنامه خوب پیش رفته است.

عیدانی گفت: اگر در جایی از کمبود‌ها و نقصان‌ها صحبتی می‌شود نشان از عدم رضایت از کارکرد فرد و یا آن واحد نیست.

وی افزود: اگر قصد خدمات رسانی به مردم و تحقق وعده‌ها را داریم باید نسبت به شایعات بی‌توجه باشیم چرا که پرداختن به اینگونه مسائل ما را از هدف دور می‌کند.

وی اظهار کرد: اگر هم قرار باشد تا از کسی سئوالی کنیم دیگر نیاز به بوق و کرنا نیست، می‌توانیم با آرامش و دوستانه مراتب را در میان گذاشته و در جهت رفع نواقص تلاش کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: با صراحت اعلام می‌کنم که هیچ صحبت و یا تصمیمی مبنی بر استیضاح و یا برکناری شهردار آبادان نیست و این تنها حاشیه‌سازی برخی سایت‌ها است که هر از گاهی دست به انجام چنین کارهایی می‌زنند.

عیدانی یادآور شد: اگر سایت‌هایی که خبر استیضاح و برکناری شهردار آبادان را در قالب گفت‌وگو و از زبان نماینده شورا بیان کرده‌اند از این مسئله کاملا اطمینان دارند پس چرا نام فرد را ننوشته‌اند؟

وی گفت: شورا و شهرداری زمانی را برای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای ندارند، خوشبختانه همه ما در یک همگرایی، تعامل و هم‌افزایی خوب و مناسب در تلاش برای بهبود شرایط و ارائه بهتر و بیشتر خدمات به شهروندان آبادانی هستیم.

به گفته وی این نخستین باری نیست که برخی سایت‌ها خبری با اهداف مشخص دست به نوشتن چنین مطالبی می‌زنند اما ما باید آگاه باشیم و ضمن بی‌توجهی به این شایعات خود را درگیر حاشیه‌سازی‌ها نکنیم.

وی افزود: به مردم خوب، پاک و متدین آبادان این قول را می‌دهیم که با تمام توان و به کارگیری تمام ظرفیت‌ها و امکاناتی که در اختیار داریم برای ایجاد محیطی مناسب و خوب برای آنها بکوشیم و در این مسیر به همراهی و مشارکت آنان به طور جدی نیاز داریم.

مرجع / فـارس