برنامه‌ریزی هفته کتاب در خوزستان صورت گرفت

خورنا/ صبح امروز جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی عمومی استان خوزستان با حضور پرفسور فریده عصاره عضو هیئت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، منصور کوهی‌رستمی سرپرست اداره کل، روسای ادار‌ه‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها و اعضای کمیته هفته کتاب به منظور برنامه‌ریزی و برگزاری باشکوه هفته کتاب در استان خوزستان برگزار شد.

منصور کوهی‌رستمی در این جلسه اظهار کرد: کتاب، محصول تجربه‌‏های بشری و خلاقیت‏‌های ذهنی و آموخته‏‌های دراز مدت انسان بوده و سهم کتاب در انتقال دانش‌‏ها به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزارهای آموزشی است.

وی افزود: با وجود توسعه گسترده و حیرت‌آور فناوری‌های جدید ارتباطی و شبکه ارتباطات مجازی در جهان، کتاب و کتابخوانی جایگاه و اهمیت و نقش خود را داراست.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های خوزستان تصریح کرد: در کشور ما با وجود پیشینه غنی فرهنگی و تاریخی، سرانه مطالعه مطلوب نیست و در این راستا مقام معظم رهبری نیز بارها دغدغه‌های خود را مطرح و از تمام مسئولان خواستند که به این مهم توجه کنند.

کوهی‌رستمی با اشاره به اینکه امسال سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است، گفت: هیچ ملتی بدون توجه به امر کتاب و کتابخوانی به شاخص‌های توسعه دست نیافته؛ توسعه بدون بستر فرهنگی در هیچ جای دنیا به نتیجه‌ای مطلوب منتهی نشده است.

وی بیان کرد: اهمیت نقش کتاب در توسعه فرهنگی تا بدان جاست که امروزه میزان زمانی را که هر ملتی به خواندن کتاب اختصاص می‌دهد با میزان توسعه آن کشور مقایسه می‌کنند و کتاب و کتابخوانی یکی از مهم‌ترین لوازم هر توسعه پایداری است.

سرپرست اداره کل در پایان با اشاره به برگزاری گرامیداشت هفته کتاب جمهوری اسلامی از ۲۴ تا ۳۰ آبان‌ماه جاری از برنامه‌ریزی‌های مفصل و همت همه مسئولان استانی به‌منظور برگزاری هفته‌ه­ای متفاوت خبر داد و عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد فضای کتابخوانی و گفتمان کتابخوانی را در استان خوزستان به خوبی نهادینه کنیم.

منبع/ فارس