معاون پارلمانی وزیر نفت عراق: آموزش زبان انگلیسی در روابط بین الملل تاثیر بسزایی دارد

خورنا/ ‘عبدالهادی الحسانی’ سه شنبه شب در آیین پایان دوره آموزش رایگان زبان انگلیسی و رایانه در مرکز آموزشی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی خرمشهر افزود: آموختن زبان خارجه، می تواند ارزش های اسلامی را به جهانیان منتقل کند لذا انتظار می رود دانش آموختگان زبان برای کسب علم و فناوری و رسیدن به ارزش های علمی و معرفتی تلاش کنند.

وی با اشاره به موفقیت انسان در عرصه های اجتماعی با کسب درجات علمی بالاتر اظهار کرد: انسان با کسب علم به معرفت و خودباوری بیشتری دست می یابد.

معاون پارلمانی وزیر نفت عراق افزود: امروز جوامع بشری با زبان انگلیسی و استفاده از رایانه با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند لذا کسب این دو علم برای ارتقای فناوری ارتباطات ضروری است.

وی گفت: ما در کشور عراق رشته های مهندسی و فناوری اطلاعات، کامپیوتر و هندسه را در دانشگاه ها با زبان انگلیسی تدریس می کنیم تا قدرت بیان زبان انگلیسی در دانشجویان افزایش یابد.

مشاور مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی نیز در این آیین توسعه فعالیت های آموزشی رایگان را در اولویت کاری این شرکت دانست و گفت: شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی برای ارائه خدمات به مردم خرمشهر با استانداردهای مناسب سعی دارد بهترین امکانات آموزشی را در اختیار مردم این مرز و بوم قرار دهد.

‘کریم کارآزموده’ با تاکید بر تلاش دانش آموختگان در پیشبرد اهداف آموزشی افزود: بدون تلاش و انگیزه قطعا این مرکز آموزشی در کار آموزشی خود موفق نخواهد بود.

وی اظهار کرد: این شرکت سال های پیش بر اساس سیاست های دولت برای انجام فعالیت های ارزشمند در صحنه صنعت، نفت و گاز در خرمشهر حضور یافت و تلاش می کند مانند مناطق پارس جنوبی خدمات ویژه ای به افراد بومی ارائه دهد.

مشاور مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی با ابراز خرسندی از حضور پر شور دانشجویان و دانش آموختگان در مرکز آموزشی این شرکت در خرمشهر افزود: امیدواریم فعالیت های آموزشی این مرکز در آینده در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی توسعه یابند.

در پایان این آیین از شش نفر از دانش آموختگان برتر مرکز آموزشی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی خرمشهر تجلیل شد.

ایلنا