مدیرکل راه آهن جنوب گفت:

مدیرکل راه آهن جنوب: فرسودگی خطوط دلیل خروج قطار از ریل است

خورنا/ این قطار در محدوده اداره‌کل راه آهن لرستان از ریل خارج شده که این محور در مسیر محور جنوب قرار دارد.

 

تعدادی از واگن‌های این قطار در محدوده ایستگاه کشور در محدوده لرستان از ریل خارج شده که در حال حاضر به دلیل مسدود شدن این مسیر، چند قطار مسافربری پشت این قطار متوقف مانده‌اند. عملیات آزادسازی مسیر توسط قطارهای نجات آغاز شده که حداکثر تا ساعاتی دیگر مسیر باز می‌شود.

 

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: ۲۵۰ کیلومتر از خطوط محور جنوب فرسوده و قدیمی است که عملیات بازسازی خط در دستور کار قرار گرفته و بخشی از آن انجام شده و مابقی در دست اقدام است؛ البته بازسازی خط نیاز به تأمین اعتبار دارد که در این صورت این خط بازسازی می‌شود. بازسازی زمان‌بر است و در کوتاه‌مدت قابل تحقق نیست. حداقل یک تا یک سال و نیم زمان نیاز دارد و باید به صورت مداوم این کار انجام شود.

 

درویش‌زاده ادامه‌داد: راه آهن همواره دغدغه بازسازی را در محور جنوب داشته است اما بخشی از این کار باید در زمان گذشته انجام می‌شد که این کار انجام نشد و جزو کارهای انباشته شده و عقب مانده است.

 

وی خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر اداره راه‌آهن در حال پیگیری این موضوع است که امیدواریم عملیات بازسازی انجام شود. این پروژه نیاز به تأمین اعتبار دارد که قاعدتا دولت باید توجه خاصی به این مساله داشته باشد و اعتبارات لازم را در اختیار راه آهن قرار دهد تا با بازسازی این خط، در آینده کمتر شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.

منبع/ ایسنا