حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور خاطر نشان کرد

امام جمعه آبادان: هیئت‌های عزاداری محرم برای شهروندان آبادانی مزاحمت ایجاد نکنند

خورنا/ حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور امروز  در آبادان ضمن تاکید بر رعایت مسائل ارزشی و انسجام‌بخشی و رعایت نظم در آیین‌های عزاداری ایام محرم و صفر اظهار کرد: پرچمداران فرهنگ عاشورا با تکیه بر فرهنگ اهل بیت(ع) در وحدت مذاهب اهتمام کنند.

وی با اشاره به شعار امسال ماه محرم تحت عنوان «جهاد فرهنگی در نشر حماسه حسینی» افزود: مراسم‌های عزاداری باید بر اساس موازین صحیح و محکمات اسلامی و بایسته‌های شرعی برپا شود.

امام جمعه آبادان با تاکید بر توجه مسئولان و دست‌اندرکاران هیئت‌های عزاداری بر رعایت مسائل ارزشی و محتوایی در مراسم ایام محرم و صفر تصریح کرد: توجه به این مسئله سبب افزایش اثربخشی آیین‌های عزاداری خاص این ایام می‌شود.

ابراهیمی‌پور عنوان کرد: با حضور یکپارچه در آیین و مجالس عزاداری و سوگواری سالار شهیدان حسین‌بن‌علی(ع) می‌توانیم مواضع دینی، اعتقادی و سیاسی و انقلابی خود را تحکیم ببخشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آبادان در بخش دیگری از سخنان خود از هیئت‌ها و دسته‌‌های عزاداری خواست تا آیین‌های عزاداری را به نحوی برگزار کنند که برای سایر شهروندان ایجاد مزاحمت نکند ضمن آنکه تجمع و حرکت هیئت‌های مذهبی در سطح معابر شهری نباید به ایجاد ترافیک و یا سد معبر در معابر عمومی منجر شود.

*تقارن ۱۳ آبان روز دانش‌آموز با روز عاشورا

وی یادآور شد: مسئولان مساجد نیز باید بسترها و هماهنگی‌های لازم برای حضور گسترده عزاداران در نماز جماعات و برگزاری آیین‌های عزدارای هیئت‌های مذهبی را فراهم کنند.

به گفته امام جمعه آبادان، اجرای برنامه‌های عزاداری با بهره‌گیری از قرآن کریم، روایات اسلامى و توجه به موضوعات حجاب و عفاف، اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، سبک زندگی حسینی، عزت و آزادگی، شجاعت و حماسه، نقش بی‌بدیل رهبر انقلاب اسلامی در وحدت، همدلی و هوشیارى جهان اسلام در برابر دشمنان اسلام به‌ ویژه تکفیری‌ها مدنظر است.

ابراهیمی‌پور با مغتنم شمردن حضور زنان، کودکان و نوجوانان در برنامه‌های اصلی آئین‌های سوگواری و لزوم توجه ویژه هیئت‌های مذهبی ‌و متولیان امر به آنان از مبلغان و روحانیون محافل حسینی خواست تا به تشریح علل و عوامل حادثه قیام امام حسین(ع) و رویکرد استکبارستیزی در دو نهضت عاشورا و انقلاب اسلامی بپردازند.

وی در پایان با اشاره به تقارن ۱۳ آبان روز دانش‌آموز با روز عاشورا افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای تقویت آیین ۱۳ آبان و بهره‌گیری از اشعار متناسب با این ایام از سوی ذاکران حسینی(ع) انجام شود.

منبع/ فارس