فرماندار ماهشهر بیان کرد

درخواست فرماندار ماهشهرازدستگاههای اجرایی برای تدوین یک برنامه راهبردی مناسب

خورنا/ درخواست فرماندار محترم شهرستان ماهشهرازدستگاههای اجرایی مبنی بر تلاش برای تدوین یک برنامه راهبردی مناسب

منصور قمر در جلسه صبح امروزبا موضوع تدوین برنامه توسعه راهبردی شهرستان با حضور کارشناس برنامه ریزی استان و مسولین شهرستان از دستگاه های اجرایی درخواست کرد به طور جدی جهت تدوین یک برنامه مناسب اهتمام بورزند.

 

فرماندار شهرستان ماهشهر:برای انجام کارهه به خصوص در امر تخصیص منابع نیازمند سند چشم انداز،برنامه کوتاه مدت و بلندمدت هستیم که همه حکایت از ان دارد که  ما در انجام کارها اعتقاد به برنامه داریم چه عملی شود چه نشود و منشا هر کاری برنامه است.

 

خسروانی کارشناس شورای برنامه ریزی استان:در صورت کمبود و محدودیت در منابع ما باید به سمت تدوین برنامه توسعه راهبردی مناسب حرکت کنیم،از این رو ازهر یک از دستگاههای اجرایی شهرستان با توجه به حوزه فعالیت خود خواستارم با اعمال ویژه در تشخیص قابلیت ها و مزیت های شهرستان به تدوین یک برنامه توسعه راهبردی کمک نمایند.(لازم به ذکر است شناسایی این مزیت ها باید همراه با مدارک و مستندات کافی باشد و با هدف فقط توسعه اقتصادی)

خسروانی در ادامه با تشریح روند رسیدگی به این برنامه اهمیت این موضوع را اینگونه بیان نمود:    اولویت ها و مزیت های شناسایی شده در شهرستان با در نظر گرفتن استانداردهای موجود بعد از گزارش به شورای برنامه ریزی و تایید ان به شورای تطبیقی استان فرستاده می شود و نیز بعد از بررسی های کارشناسی تصویب و به عنوان مصوبه شورای استان به آن منابع لازم تخصیص داده می شود.

کارشناس برنامه ریزی استان بیان کرد:در تدوین این برنامه که روند آن از پایین به بالا میباشد باید با توجه به محدود بودن منابع نگاه به اولویت ها و مزیت های شهرستان باشد.

وی خاطرنشان کرد:این برنامه متعهد به اجرا شدن است و صرفا جهت گزارش نیست و هر طرح و مزیت شهرستان جهت تخصیص منابع باید توجیه زیست محیطی داشته باشد در غیر اینصورت تایید نخواهد شد.

خسروانی در پایان بعد از تاکیید به در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف و همچنین فرصت ها و تهدید های شهرستان وتوضیح چگونگی تدوین این برنامه برای روشن شدن موضوع مراحل تدویت الویتها را تشریح کرد:

۱٫بیان مساله

۲٫تشخیص منشا آن

۳٫بیان پیامد آن

۴٫تعیین اولویت هر مزیت و ارایه راهبرد و استراتژی مناسب

{آمنه محتشمی}