برنامه سلامت بانوان ایرانی در دستور کار دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز

خورنا/ سیدسعید سیدیان ظهر امروز در کارگاه سه روزه آموزش سلامت بانوان ایرانی در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه برنامه سلامت بانوان ایرانی چندین سال است که در غرب اهواز و باوی با هدف ارتقای سلامت میانسالان در حال انجام است، اظهار کرد: آموزش دوری از دخانیات، جلوگیری از اضافه وزن و تغذیه مناسب از جمله موارد مربوط به برنامه بهبود شیوه زندگی سالم و مراقبت‌های دوران بارداری، کنترل فشارخون و قند خون در این دوران از جمله فاکتورهای مربوط به سلامت باروری است.

وی با اشاره به تعهد اداره سلامت میانسالان در برنامه پنجم توسعه تصریح کرد: این تعهد مربوط به افزایش پوشش مراقبت‌های جامع سلامت گروه هدف (میانسالان) به ۱۵ درصد جمعیت هدف بر اساس سرشماری سال ۹۰ تا پایان برنامه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان اینکه لازمه دستیابی به این شاخص نیز فراهم کردن خدمت حداقل در بیش از ۱۵ درصد مراکز ارائه خدمات است، به سه بخش برنامه سلامت بانوان ایرانی (سبا) اشاره کرد و ادامه داد: بهبود شیوه زندگی سالم از اجزای اصلی این برنامه است.

سیدیان در ارتباط با جمعیت ۳۰ تا ۵۹ ساله میانسالان زیرپوشش معاونت بهداشتی در سال ۹۳ گفت: جمعیت کل تمام گروه‌های سنی زنان یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۸۸۶ نفر و درصد جمعیت زنان ۳۰ تا ۵۹ ساله ۳۳٫۰۹ درصد است.

کارگاه سه روزه آموزش سلامت بانوان ایرانی (سبا) از پنجم تا هفتم آبان‌ماه جاری در محل سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز در حال برگزاری است.

منبع/ فارس