اعلام ویژه‌برنامه‌های ماه محرم در کتابخانه‌های عمومی خوزستان

خورنا/ منصور کوهی‌رستمی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه محرم کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان رنگ و بوی محرم گرفتند و با نصب پارچه‌ها و پرچم‌های سیاه برای ایام سوگواری سالار شهیدان آماده شدند.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک نهاد فرهنگی که در دسترس مستقیم عموم مردم قرار دارد، نقش بسزایی در برنامه‌های مناسبتی بر عهده دارد و نیاز است این برنامه‌ها به صورت ویژه و با حضور اعضاء در محل کتابخانه برگزار شوند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان تصریح کرد: در خصوص ماه محرم نیز یکی از وظایف اصلی کتابخانه‌های عمومی آشنا کردن قشر کودک و نوجوان و جوان با واقعیات عاشورا و قیام امام حسین(ع) است که از طریق اجرای برنامه‌های فرهنگی این امر میسر خواهد شد.

کوهی‌رستمی عنوان کرد: در این ایام کتابخانه‌های عمومی استان برنامه‌ها و فعالیت‌های ویژه‌ای را در حال اجرا دارند که از جمله آنها به برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب‌های عاشورایی، برگزاری نمایشگاه از کتب مرتبط با محرم، برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های قصه‌گویی و قصه‌خوانی عاشورا و مسابقات نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان می‌توان اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری شب‌های شعر عاشورایی توسط کانون‌های ادبی شهرستان، رونمایی از کتاب‌های جدید با موضوع محرم و عاشورا و حضور مبلغین دینی و فرهنگی در کتابخانه‌ها و سخنرانی برای اعضای کتابخانه‌های عمومی نیز جزو برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی در ماه عزای امام حسین(ع) است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه امسال نیز ایام هفته کتاب در ماه محرم است برنامه‌ها و فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان به مناسبت بزرگداشت ایام هفته نیز با رنگ و بوی محرم برگزار خواهد شد.

رستمی در پایان گفت: امیدواریم با برنامه‌های انجام شده سهمی هرچند کوچک در برگزاری هرچه با شکوه‌تر برنامه‌ها و مراسم ایام ماه‌های محرم و صفر داشته و موجب افزایش هر چه بیشتر دانش و آگاهی عموم مخاطبان در رابطه با حقیقت حادثه عاشورا توسط فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها باشیم

منبع/ فارس