استاندار خوزستان در جلسه شورای اداری استان مطرح کرد

مرزها باید مملو از جمعیت مولد در بخش کشاورزی و تجاری شوند

خورنا/ عبدالحسن مقتدایی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری استان در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان اظهار داشت: امنیت و آرامش در جامعه باعث رونق اجتماعی، اقتصادی، دوری از بزهکاری، فراهم شدن شرایط ازدواج و کاهش مفاسد اقتصادی می‌شود و این امر یکی از مهمترین پایه‌های سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی است.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مسائل مربوط به امنیت، اجتماعی است افزود: در این زمینه دولتمردان باید زمینه‌های لازم برای توسعه و رشد مناطق را بر پایه ایجاد امنیت فراهم کنند که در کشور ما در این زمینه تلاش‌های زیادی نیز صورت گرفته است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: امروز اگر تمام دستگاه‌های اجرایی، شوراها و کارگروه‌ها به آسانی می‌توانند فعالیت، تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی حاصل تلاش و زحمات نیروهایی است که به صورت پنهان، بخشی از کار را انجام می‌دهند و امنیت را به نحوی مطلوب به ارمغان می‌آورند.

مقتدایی با تاکید بر اینکه مرزها باید مرکز فعالیت‌های اقتصادی شده و مملو از جمعیت مولد در بخش کشاورزی و تجاری شوند ادامه داد: خوزستان با این همه ثروت و تنوع جمعیت از نظر امنیت بهترین است و این روند باید به بهترین شکل مورد استفاده قرار گیرد تا ظرفیت‌ها هدر نرود.

*افتتاح بندر تجاری شادگان/ اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای جاده بستان ـ سوسنگرد/ رهایی دادن هندیجان از اقتصاد بیمار ظرف یک ماه آینده

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح بندر تجاری شادگان خاطرنشان کرد: روز دوشنبه هفته جاری در راستای مباحث ایجاد امنیت اقتصادی و پرجمعیت‌تر کردن مرزها، افتتاح بندر تجاری شهرستان شادگان را خواهیم داشت که مدت‌هاست آرزوی مردم این منطقه بوده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: با تحقق این بندر مطمئنا وضعیت اقتصادی، تجاری و اجتماعی مطلوب‌تری در انتظار مردم این منطقه خواهد بود و مشکل بیکاری سر و سامان می‌گیرد.

مقتدایی در پایان نیز از اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای جاده بستان ـ سوسنگرد و رهایی دادن هندیجان از اقتصاد بیمار ظرف یک ماه آینده خبر داد.

منبع/ فارس