مدیرکل اداره محیط زیست خوزستان خبر داد:

عرضه یورو۴ تا پایان دی ماه در اهواز

خورنا/ مدیرکل اداره محیط زیست خوزستان در رابطه با عرضه نشدن بنزین پاک یورو۴ در کلان شهر اهواز با وجود آلودگی های این شهر گفت: عرضه این بنزین بر اساس تولیدات پالایشگاه های هر منطقه بوده و شرکت نفت نیز موظف است تا پایان دی ماه امسال توزیع این بنزین را در اهواز آغاز کند.

لاهیجان زاده در گفت‌وگو با خبرنکار خوزنیوز اظهار داشت: تاکنون در پالایشگاه شهرهای اراک، تهران، اصفهان و مشهد تولید بنزین یورو۴ انجام و این بنزین در شهرهای مذکور توزیع شده است.

وی افزود: گازوئیل معمولی دارای بیش از پنج هزار PPM گوگرد است در حالی که این مقدار در گازوئیل یورو۴ به کمتر از ۵۰PPM رسد.

مدیرکل اداره محیط زیست خوزستان یادآور شد: بنزین یورو۴ نیز از لحاظ ترکیبات آروماتیک و ذراتی که به محیط ساطع می شود استاندارد است و طبق مطالعات انجام شده در هر کیلومتر به میزان یک بیستم ذرات دوده ی خودروها را کاهش می دهد.

لاهیجان زاده به وجود صنایع آلاینده در شهر اهواز اشاره و بیان کرد: در کلان شهر اهواز سهم بیشتر آلودگی به صنایع تعلق دارد و این در حالی است که در شهرهایی چون تهران، بیشتر آلودگی به خودروها برمی گردد و یکی از دلایل قرار نگرفتن اهواز در عرضه سوخت یورو۴ در اولویت های نخست، همین قضیه بود.

وی گفت: نقش سوخت در آلودگی شهرهای دیگر پررنگ تر از اهواز است، با این حال اگر توزیع بنزین یورو۴ در اهواز حتی پنج درصد نیز در کاهش آلودگی تاثیرگذار باشد، ضروری است که این کار انجام شود.

منبع/ خوزنیوز