۲۵ مبلغ به ‎مناسبت ماه محرم از قم به آبادان اعزام شدند

خورنا/ ‘علی هراسبندی’ روز یکشنبه افزود: علاوه بر این مبلغان، ۱۱۰ مبلغ بومی نیز از حوزه علمیه آبادان به تبیین آموزه های دینی در مساجد و حسینیه های این شهرستان می پردازند.

وی اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و اقامه نماز جماعت را از دیگر برنامه های مبلغان در ماه محرم دانست و اظهار کرد: روحانیان و مبلغان شرکت کننده در این طرح به نقاط مختلف و مساجد، حسینیه ها، تکایا و مدارس شهر و روستاها اعزام و به بیان مسایل، احکام دینی و تبیین نهضت عاشورا و قیام اباعبدا… الحسین(ع) می پردازند.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی آبادان افزود: تاریخ عاشورا و حماسه کربلا سرشار از آموزه های دینی است که باید از آنها برای رفع آسیب های اجتماعی کمک بگیریم.

وی گفت: در این ماه باید قرآن مداری سید الشهداء، شعارهای عاشورایی ، نقش تدبیر و عقلانیت در قیام امام حسین(ع)، تحریفات عاشورا، مرور کلام امام(ره) و رهبری و درس ها و عبرت های عاشورایی به خوبی برای مردم تبیین شوند.

هراسبندی، از روحانیان خواست در ایام حزن و اندوه محرم به معرفی اسلام ناب محمدی(ص) در مقابل اسلام انحرافی و جریان های تکفیری، و تعمیق معارف و بینش دینی با تکیه بر احیای واجب فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر بپردازند.

وی ارایه الگوی رفتاری اهل بیت (ع) و مکتب ولایت و امامت برای نسل جوان را از دیگر مسایلی خواند که که روحانیان و مداحان باید در این ایام برای عزاداران بیان کنند.

منبع/ ایرنا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *