صدور ۳۰ درصد از تولیدات پتروشیمی آبادان به خارج از کشور

خورنا/ علیرضا صدیقی‌زاده که به عنوان یکی از صادرکنندگان نمونه در دومین همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه و فعالان و خادمان اقتصادی منطقه آزاد اروند معرفی شد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: شرکت پتروشیمی آبادان با ۵۰ سال سابقه کار در تولید پی.وی.سی همچنان در این عرصه فعال و پیشتاز است.

وی با بیان اینکه شرکت پتروشیمی آبادان نیز سهمی در صادرات محصولات به خارج از کشور دارد اضافه کرد: موضوع صادرات محصولات این شرکت بر اساس دستورالعمل‌ها و سیاست‌های کلان کشور برای کنترل قیمت‌های داخلی و ایجاد توازن صادرات و یا برای عرضه در داخل کشور صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی آبادان با اشاره به صادرات ۳۰ درصدی محصولات این شرکت در خارج از شکور طی سه سال گذشته تصریح کرد: ۸۰ درصد از محصولات تولیدی این شرکت از طریق بورس در داخل کشور عرضه شده است.

صدیقی‌زاده یادآور شد: سیاست‌های مدرن تجارت و مبنای قیمت‌گذاری ارز برای ما آزاد است به همین خاطر می‌توانیم محصولاتمان را بر اساس قیمت تعاونی صادر کنیم.

وی در پایان گفت: از آنجایی که صادرات محصولات تولیدی شرکت پتروشیمی آبادان می‌تواند زمینه ارزآوری برای کشور داشته باشد، می‌کوشیم تا بدون آنکه بازار داخلی به لحاظ قیمت بر هم بخورد، سهم صادراتی بالایی را به خود اختصاص دهیم.

منبع/ فارس