طرح حمایت از آمران به معروف باید با مشورت علما و خبرای قانونی صورت گیرد

خورنا/ حجت‌السلام محمدجواد عادل‌پور صبح امروز در نشست با خبرنگاران، امر به معروف و نهی از منکر را هدف امام حسین(ع) در واقعه کربلا خواند و اظهار کرد: این یک فریضه همگانی است و هم آحاد مردم و هم حاکمیت وظیفه دارند این فرضیه را به جا آورند.

وی ادامه داد: این فریضه در نظام جمهوری اسلامی باید برای اجرای بهتر بر اساس موازین شرعی قانونمند شود.

امام جمعه مینوشهر از مجلس و نمایندگان درخصوص طرح حمایت از آمران به معروف تشکر کرد و ادامه داد: در این راستا باید با مشورت علما و خبرای قانونی دقیق و جامع تعیین کرد.

عادل‌پور با بیان اینکه برخی از جراید و افراد به این اقدام مجلس اعتراض دارند، خطاب به این افراد گفت: آیا شما با اصل امر به معروف اعتقاد دارید؟ آیا این منطق صحیح است که به بهانه اینکه مبادا بین مردم اختلاف و نزاع صورت گیرد اصل امر به معروف مسکوت و مغفول واقع شود؟

وی اضافه کرد: آنچه باعث اختلاف و نزاع می‌شود بی‌قانونی و یا عدم اطلاع از قانون و یا تخلف از قانون است.

*باید اجازه داد پلیس و دستگاه قضایی کار خود را انجام دهند

این روحانی در ادامه به موضوع اسید پاشی‌های صورت گرفته در مدت اخیر اشاره کرد و گفت: در مسئله اسیدپاشی دو جنایت رخ داده یکی خود جنایت پاشیدن اسید به این افراد است که باید مرتکبان و مسببان آن به اشد مجازات محکوم شوند.

عادل‌پور اضافه کرد: جنایت دوم مرتبط ساختن این جنایت به امر به معروف و حامیان حجاب و عفاف است که برخی رسانه‌ها به پیگیری از رسانه‌های غربی به آن دامن می‌زنند و این در حالی که مقامات ذیربط و خانواده‌های این قربانیان، اسیدپاشی را مسئله‌ای شخصی اعلام کرده‌اند.

امام جمعه مینوشهر در ادامه به پرسیدن چند سوال پرداخت و گفت: ربط دادن این مسائل به یکدیگر به نفع کیست؟ آیا با این شتاب‌زدگی رسانه‌ای بدبینی نسبت به مفاهیم ارزشی و جامعه متدین ایجاد نمی‌شود؟ و آیا این امر بازی با آبروی افراد آسیب‌دیده نیست؟

وی در ادامه متذکر شد: باید اجازه داد پلیس و دستگاه قضایی کار خود را انجام دهند چرا که این مراجع به خوبی به کار خویش اشراف دارند.

*مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی الگوی عملی برای همه مسئولان و صاحبان مناصب است

عادل‌پور در بخش دیگری از سخنان خود به ایام محرم و صفر اشاره کرد و افزود: اسلام با خون سید الشهدا و یاران با وفایش احیا شد و با برپایی مجالس عزای حسینی با محوریت بصیرت‌افزایی اسلام بیمه می‌شود.

امام جمعه مینوشهر با بیان اینکه ما مأمور به برپایی مجالس حسینی هستیم، متذکر شد: باید در این مجالس به نیازهای عقیدتی اخلاقی و فقهی جامعه، به شبه‌افکنی دشمنان، به اقدامات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی اردوگاه یزیدیان زمان علیه جامعه اسلامی توجه شود.

وی ادامه داد: باید به طور دقیق و عمیق حادثه عاشورا را تحلیل کرد تا جوانان بدانند علت وقوع این حادثه کنار گذاشتن وصایای پیامبر، کم‌رنگ شدن معنویت، از بین رفتن غیرت دینی و بی‌تفاوتی بود.

این روحانی در پایان با اشاره به درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی، اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی الگوی عملی ولایتمداری، حق‌مداری اخلاق‌مداری، مسئولیت‌پذیری و بصیرت و فداکاری برای همه مسئولان و صاحبان مناصب است.

منبع/ فارس