برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در ۲۵۴ مدرسه آبادان

خورنا/بهره‌مندی از توانمندی‌ها و تقویت حس مسئولیت‌پذیری در نسل آینده کشور به عنوان اهداف اصلی از برگزاری این انتخابات است.

وی با بیان اینکه همه باید نسبت به کیفی‌سازی تعلیم و تربیت اهتمام کنند، گفت: از این‌رو از خانواده‌ها انتظار می‌رود تا حضور مستمر و موثری را در مدارس داشته باشند.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش آبادان افزود: انتخابات شورای دانش‌آموزی به منظور مشارکت دانش‌آموزان در تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و اجرای مطلوب برنامه‌های آموزشی و تربیتی همزمان با سراسر کشور انجام می‌شود.

خلیلی‌نیا عنوان کرد: انتخابات دانش‌آموزی از پایه‌های سوم ابتدایی تا چهارم متوسطه در مدارس دخترانه و پسرانه شهر و روستا انجام می‌شود.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش آبادان با اشاره به اینکه تعداد شوراهای دانش‌آموزی بر اساس آمار دانش‌آموزان مدرسه انتخاب می‌شود، گفت: اعضای شورای دانش‌آموزی نسبت به تعداد کل دانش‌آموزان هر مدرسه بین پنج تا ۱۱ نفر و دو نفر نیز به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب می‌شوند.

وی در پایان افزود: موضوع تشکیل کمیته‌های علمی، هنری، پژوهشی و غیره و فعالیت در این بخش‌ها نیز بر اساس تقسیم‌بندی کمیته‌ها صورت می‌گیرد.

منبع/ فارس