اعلام برنامه های هفته پیشگیری از مسمومیت ها از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز

حسین عدالعزیزی – خورنا  برنامه های هفته پیشگیری از مسمومیت ها از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام شد.

امسال شعار اصلی هفته پیشگیری از مسمومیت ها «خرید، فروش و استفاده از قرص برنج( فسفید آلومنیوم)،هرگز! خانواده خود را در مقابل مسمومیت محافظت نماییم. » است.

دکتر بهزاد شریف مخمل زاده معاون غذا و داروی این دانشگاه با اعلام این خبر گفت: این برنامه ها شامل تهیه و توزیع ویژه نامه هفته پیشگیری از مسمومیت ها در بین شهروندان خوزستانی، نصب پلاکارد و بنر در سطح استان، ارسال پیامک اعلام شماره تلفن مرکز اطلاع رسان دارو و سموم، چاپ مقاله در ارتباط با هفته پیشگیری از مسمومیت ها در روزنامه های مختلف استانی و کشوری، توزیع پوستر و برشور آموزشی در خصوص انواع مسمومیت ها و راه های مقابله و پیشگیری از آن، حضور کارشناسان در برنامه های تلویزیونی و رادیویی و طرح  موضوع مرتبط در برنامه تلویزیونی برای کودکان و نوجوانان، حضور اساتید دانشگاه به صورت زنده در برنامه رادیویی مجله خانواده و گفتگوهای اختصاصی و ویژه در برنامه زنده طعم زندگی صدا و سیمای مرکز خوزستان است.

وی گفت: منظور از اجرای این برنامه ها ارتقای سطح فرهنگ و دانش عمومی جامعه در خصوص پیشگیری از مسمومیت ها، آموزش عمومی و همگانی شهروندان خوزستانی، انجام اقدامات اولیه و ضروری درمانی شهروندان، ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی و کاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیت ها است .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *