نماینده مسجدسلیمان: وزارت نفت هم باید در خوزستان مستقر شود

خورنا/ نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از طرح انتقال دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی نفت ایران به تهران، گفت: با انتقال این شرکت و یا حتی بخشی از آن مخالفم.

اسماعیل جلیلی اظهارکرد: ‌این اقدام از نظر ما اقدامی غیرکارشناسی است و با روحیه و رویکرد عدم تمرکز شرکت‌ها در مراکز، سازگار نیست.

وی با تاکید بر این‌که دولت به‌ویژه سازمان هواپیمایی کشور باید روحیه و رویکرد عدم تمرکز شرکت‌ها که مورد تاکید مسوولان کشوری است را در دستور کار قرار دهد‏، تصریح‌کرد: این‌که شرکت هواپیمایی نفت ایران از خوزستان به تهران برود اقدامی بی‌معنی است. باید گردش مالی و فعالیت این شرکت هم‌چون سال‌های گذشته در استان باقی بماند و حتی حضور این شرکت و اقدامات آن باید بیش از پیش در استان تقویت شود.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی عنوان‌کرد:‌ هر استان و منطقه‌ای در کشور دارای مزیت‌هایی است که استان خوزستان هم با توجه به قرار داشتن در منطقه نفت‌خیز، باید از امکاناتی هم‌چون وجود این شرکت در استان برخوردار باشد.

جلیلی ادامه‌داد: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در استان، بر اصلاح نظام اداری بر پایه عدم تمرکز شرکت‌ها در مرکز تاکید می‌کند و باید در انتقال شرکت‌ها، مزیت‌های هر منطقه در کشور در نظر گرفته شود؛ این‌که همه چیز را به تهران انتقال می‌دهیم، هنر نیست.

وی گفت: در مجموع با انتقال هر شرکتی که مزیتی برای استان محسوب می‌شود، مخالف هستیم و حتی اعتقاد ما بر این است که باید وزارت نفت و شرکت‌ ملی نفت ایران هم در استان مستقر شود.

مرجع / ایسنا