احداث فرهنگسرا و اماکن فرهنگی در خرمشهر یک ضرورت است

خورنا/ با اشاره به اعزام گروه کار‌شناسی از شهرداری تهران به خرمشهر، اظهار کرد: حضور ما در خرمشهر تنها برای ارزیابی شرایط و ارائه پیشنهادات برای بهبود امور است.

وی با بیان اینکه در همین راستا انجام کارهای نظارتی در دو بخش انجام گرفته است، افزود: در بحث عمرانی به بررسی فضاهای شهری و مسایل عمرانی پرداخته شد و بخش دوم کار، ورود به مباحث فرهنگی اجتماعی و شناخت پتانسیل‌های انجام کار فرهنگی بود.

نماینده توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران اضافه کرد: مباحثی همچون آسفالت، جدول، بحث نور‌پردازی پل قدیم و زیباسازی معابر از جمله موارد مطرح شده در گزارشات گروه عمرانی بود.

حیدری تصریح کرد: نور‌پردازی و زیباسازی معابر، احیای ساحل کارون و بهسازی میدان مطهری مهم‌ترین موارد مطرح شده در حیطه عمران خرمشهر است.

*راه‌اندازی سامانه نشاط با ورود در بحث چمن/ انعقاد تفاهمنامه آموزش شهروندی

این نماینده در ادامه سخنان خود ایجاد فضاهای فرهنگی در خرمشهر را یک ضرورت خواند و گفت: در خرمشهر فرهنگسرایی وجود ندارد و احداث یک فرهنگسرا با استفاده از فضاهای موجود یک ضرورت بوده و همچنین احداث قرائت‌خانه و کتابخانه از دیگر نیازهای این شهر است.

وی در ادامه بیان کرد: راه‌اندازی سامانه نشاط با ورود در بحث چمن از دو نوع طبیعی، مصنوعی، نصب وسایل بازی کودکان در پارک‌ها و فضاهای سبز از جمله موارد قید شده در گزارش بخش فرهنگی بود.

نماینده توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، تصریح کرد: وجود پارک‌های خالی احتمال آسیب‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد اما با فراهم ساختن شرایط حضور خانواده‌ها این احتمال کاهش می‌یابد.

حیدری، انعقاد تفاهمنامه آموزش شهروندی را از دیگر پیشنهادات این هیئت اعزامی خواند و گفت: از دیگر پیشنهادات گروه اعزامی شهرداری تهران در بحث فرهنگی انعقاد تفاهم‌نامه آموزش شهروندی میان دو شهرداری خرمشهر و تهران است تا از لحاظ فرهنگی اجتماعی و با اعزام کار‌شناسان و برگزاری کلاس‌های مختلف به آموزش اصول شهروندی به دانش‌آموزان و خانواده‌ها پرداخته شود.

وی در پایان هدف اصلی توجه به ابعاد فرهنگی ایجاد روحیه در مردم خرمشهر اعلام کرد و گفت: این گروه تنها به ارزیابی شرایط و ارائه گزارش می‌پردازد اما تصمیم‌گیری نهایی در مورد اولویت‌های کاری به عهده مدیران و شخص شهردار تهران است.

منبع/ فارس