امر به معروف و نهی از منکر با تذکر زبانی در جامعه جان می‌گیرد

خورنا : حجت‌الاسلام نعمت‌الله خدامی در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با تاکید بر انجام امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک تکلیف عمومی بوده و باید از سوی همه افراد جامعه و به صورت تذکر زبانی صورت بگیرد و بقیه مراحل آن به عهده حکومت بوده که در این مورد وظیفه بر عهده‌اش گذاشته شده است.

وی افزود: در مبانی قرآن و عترت و کلام حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بر انجام تذکر زبانی از سوی افراد جامعه تاکید شده لذا در مرحله عمل این حکومت است که باید وارد این عرصه شود.

به گزارش فارس امام جمعه اندیمشک با اشاره به هجمه‌های دشمنان اسلام و انقلاب برای سست کردن پایه‌های کانون خانواده تصریح کرد: دشمن دارد بر روی از هم پاشیدن نظام خانواده‌ها برنامه‌ریزی و کار می‌کند و ما وظیفه داریم که برای تحیکم مبانی خانواده‌ها با برنامه‌ریزی اصولی و مدون، کار عملی انجام دهیم.

خدامی خاطرنشان کرد: ماه محرم و عاشورای حسینی بهترین فرصت برای تحکیم مبانی دینی و افرایش بصیریت‌افزایی در میان آحاد افراد جامعه به خصوص نسل نوجوان و جوان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک اضافه کرد: عاشورای امسال با روز ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی مصادف شده و این فرصتی مناسب برای بیان جنایت‌هایی است که گروه‌های تکفیری در امتداد کارهای یزیدیان بر مسلمانان روا می‌دارند و با انجام این اعمال به دنبال مخدوش کردن چهره اسلام در بین سایر مذاهب هستند.

وی در پایان افزود: عزاداران سیدالشهدا(ع) در این ماه‌ها و ایام باید به مسائل و معارف قرآنی توجه بیش از پیش نشان داده و تلاوت قرآن در تکایا، هیئت‌ها و مساجد را قبل از شروع عزاداری مد نظر قرار دهند.