مراسم اختتامیه جشنواره پایتخت پنجره‌ها، امسال چراغ خاموش برگزار شد

خورنا/ هر ساله جشنواره وزین پایتخت پنجره‌ها همزمان با سالروز شکست حصر آبادان در پنجم مهر ماه برگزار می‌شد، اما این فستیوال امسال در خاموشی مطلق درحال پیگیری است و مشخص نیست چه زمانی برای برگزاری مراسم اختتامیه آن انتخاب شده است.

حوزه هنری استان خوزستان و شهر آبادان که از متولیان اصلی این جشنواره هستند، دوره جاری این فستیوال را به انزوای محض کشانده و در سکوت خبری کامل تاکنون از انجام و برگزاری آن به دلایل نامعلومی سر باز زده‌اند که در این بین کم‌کاری حوزه هنری آبادان و ناهماهنگی با اصناف هنرمندان این شهر به وضوح مشاهده می‌شود.

گویا شاخ و شانه کشیدن مدیریت حوزه آبادان با هنرمندان منطقه تمامی ندارد و این قصه می‌رود تا فصل تازه‌ای در ورود هنر شهر آبادان به حاشیه‌ها باز کند.

جای بسی تأمل و سؤال است که در حوزه هنری آبادان چه می‌گذرد و این حوزه از چه چارتی برخوردار است که توان برگزاری یک جشنواره را ندارد، در حالی که آبادان با این پتانسیل بالا، بارها ثابت کرده که با یک خرد گروهی و همت دسته‌ای هم می‌توان یک فستیوال شکیل و وزین را برگزار کند.

حال چه اتفاقی در حال رخ دادن است که حوزه هنری آبادان با آن همه پیشینه و با برخورداری از مردان و زنان هنرمندی که هر یک از آنان کوله‌باری تجربه را در رشته هنری خود بر دوش دارند، ناتوان از برگزاری به موقع و در خور شأن یک جشنواره منطقه‌ای شده است… به امید همت مسئولان برای احیای فعالیت‌های فرهنگی و هنری هر چه بیشتر.

منبع/ فارس