تنها ۳۰ درصد روستاهای هندیجان از آب سالم بهره‌مند هستند

خورنا/ بهنام خضعلی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت آب شرب روستاهای بخش مرکزی شهرستان هندیجان با انتقاد از اداره آب و فاضلاب روستایی ماهشهر اظهار داشت: آب شرب روستاهای بخش مرکزی هندیجان چه از نظر کمی و چه کیفی مناسب نیست و در حال حاضر ۷۰ درصد آب روستاها از رودخانه تامین و تنها ۳۰ درصد این روستاها از آب سالم بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: وضعیت نامناسب و غیربهداشتی تاسیسات آب روستاها در شان و جایگاه مردم شهید پرور روستاهای بخش مرکزی نیست و فرسوده بودن شبکه آبرسانی داخل روستاها به جایی رسیده که اگر با دوچرخه وارد یک روستا شویم این شبکه دچار شکستگی می‌شود.

بخشدار مرکزی هندیجان تصریح شد: روزانه حدود ۲۰ تا ۳۰ مورد شکستگی در روستاها به وجود می‌آید و با توجه به اینکه ۱۲ سال از شهرستان شدن هندیجان می‌گذرد عدم استقرار اداره آبفار در این شهرستان خود بر این مشکلات افزوده است.

خضعلی در خصوص وضعیت فعلی آب روستاها ادامه داد: برخی از روستاهای بخش مرکزی دارای آب هستند ولی با مشکل مواجه هستند، در برخی از روستاها بخش مرکزی اصلا آب وجود ندارد مثل دهنو، غرابی و بوطاهری، در برخی از روستاها روزانه فقط یک ساعت آب وجود دارد و در خصوص برخی از روستاها بین این گزینه‌ها مانده‌اند و مشخص نیست که این روستاها داری آب هستند یا خیر.

* انتقاد از مسئولان آبفای ماهشهر

وی خاطرنشان کرد: آب روستای رگ سفید در حال حاضر دو هفته است که قطع است و آب آشامیدنی مردم این روستا از شهرستان دیلم تامین می‌شود که هنوز مسئولان اداره آبفار شهرستان ماهشهر موضوع قطع آب این روستا را نتوانسته‌اند حل کنند و کارشناسان فنی آن اداره هنوز سردرگم هستند که ایراد کار در کجاست.

این مسئول ادامه داد: یک روز از سوی این اداره اعلام می‌شود که خطوط دارای هوا است و روز دیگر بحث شکستگی‌ها را مطرح می‌کنند! مردم و اهالی روستا با توجه به بازگشایی مدارس و نزدیک شدن به ایام سوگواری محرم با بی‌آبی مواجه هستند و یکی از روستاهای خوب این بخش که از آب آشامیدنی مناسب برخوردار بود امروز باید با تانکر آب‌رسانی شود.

بخشدار مرکزی هندیجان ادامه داد: در شهرستان هندیجان صرفا یک تانکر آب‌رسان وجود دارد که این تانکر فرسوده باید تمام روستاهای بخش مرکزی و چم خلف عیسی را پوشش دهد.

خضعلی در پایان از همه مسئولان استانی به‌ویژه آب و فاضلاب روستایی استان خواست که به صورت ویژه به مسئله آب شرب روستاهای بخش مرکزی توجه و با اختصاص اعتبار مناسب مشکل مردم منطقه را حل کنند.

منبع/ فارس