در آیین تودیع و معارفه مدیران شرکت ملی‌ مناطق نفتخیز مطرح شد

اعضای جدید هیئت مدیره شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب منصوب شدند

خورنا/ آیین تودیع و معارفه مدیران عامل پیشین و کنونی شرکت ملی‌ مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در این مراسم که روز دوشنبه(۲۸ مهر) در اهواز برگزار شد اظهار داشت: راهبرد کلان این شرکت افزایش بهره‌وری است و تغییر مدیران نیز به این منظور و در جهت تلاش مستمر برای بهبود شرایط و تحقق برنامه ها و اهداف صنعت نفت انجام می شود.

مهندس رکن‌الدین جوادی افزود: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از معدود سازمان هایی است که ظرفیت بالایی در پرورش نیروی انسانی توانمند دارد و به عبارتی یک دانشگاه برای تقویت سرمایه های انسانی صنعت نفت است که کارشناسان این شرکت در بخش های مختلف مدیریتی این صنعت حضوری موثر دارند.

وی با تاکید بر این که حرفه‌ای کردن محیط سازمان از مهمترین وظایف مدیران این شرکت است اظهار داشت: امروز تمام مدیرانی که در صنعت عظیم نفت به عنوان یک بازوی توانمند برای موفقیت نظام اسلامی مشغول خدمت هستند به این مطلب واقفند که باید ساختار حرفه ای مجموعه خود را بهبود بخشند.

مهندس جوادی در ادامه با اشاره به توانمندی های مهندس بورد مدیرعامل پیشین شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از زحمات وی در مدت تصدی این مسئولیت و همچنین عضویت در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران تقدیر و خاطر نشان کرد از تجارب ایشان در سایر بخش ها استفاده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنین با اشاره به سوابق و تجارب مهندس عالیپور مدیرعامل جدید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اظهار داشت: انتظار داریم که ایشان مهمترین ماموریت خود را آموزش و ارتقای نیروی انسانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب قرار دهد تا علاوه بر این شرکت برای آینده صنعت نفت نیز نیروی انسانی توانمند و شایسته برای پذیرش مسئولیت ها داشته باشیم.

مهندس رکن الدین جوادی، ارتقای ساختار و فرآیندها را از مواردی عنوان کرد که باید تمام مدیران شرکت ملی نفت ایران نسبت به آن اهتمام جدی داشته باشند.

در این مراسم مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تقدیر از تلاش های مدیران پیشین این شرکت به تشریح برنامه های خود پرداخت و اظهار داشت: راهبری و هدایت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تولید ۸۰ درصد نفت خام و ۱۶ درصد گاز کشور و فعالیت در گستره ۵ استان، نیازمند خرد جمعی، مشارکت فعال همه کارکنان و استفاده از دانش و تکنولوژی روز است.

مهندی بیژن عالی‌پور گفت: انجام موفقیت آمیز این ماموریت مهم، نیازمند تمهیداتی است که از جمله آنها وحدت و همدلی، تعامل نزدیک با شرکت ملی نفت ایران، برنامه محور بودن، داشتن سازمان های مهندسی قوی و کارآمد و ارتقای نیروی انسانی است.

وی افزایش سطح ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز علمی، توسعه ساخت داخل، ارتباط بیشتر با مشاوران، پیمانکاران و سازندگان تجیهزات، تعامل با دستگاه های اجرایی و ذینفعان بیرونی شرکت، آمادگی بازگشت سریع به شرایط عادی تولید و همکاری در توسعه میادین مشترک را از دیگر محورهای برنامه کاری خود عنوان کرد.

در این آیین مدیرعامل پیشین شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ضمن ارئه گزارشی از عملکرد این شرکت در دوره مدیریت خود گفت: در این دوره کارهای بزرگی انجام شد که از جمله آن راه اندازی کارخانه‌های جدید فرآورشی، تعمیر اساسی کارخانه های نفت و گاز، برنامه ریزی برای بومی سازی کالاهای استراتژیک مانند توربین، کمپرسور و پمپ های فرآیندی، افزایش پروژه های پژوهشی، افزایش حجم ذخایر نفتی، و افزایش خدمات رفاهی کارکنان بوده است.

مهندس حمید بورد با تشکر از تمام کارکنان و اعضای هیئت مدیره، مدیران و روسای ستادی و مدیران عامل شرکت های تابع در تحقق اهداف و برنامه ها در این مدت، برای مهندس عالی‌پور در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.

در پایان این مراسم متن احکام صادره برای مهندس عالی‌پور و مهندس بورد توسط محمد ناصری رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران قرائت و به آنان اعطا گردید.

با تصویب هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران مهندس عبدالرضا دبیری و مهندس حسین زنگنه به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب منصوب شدند.

اعضای جدید بنا به پیشنهاد مهندس رکن الدین جوادی مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران و با توجه به وجود یک سمت خالی و هم چنین بازنشسته شدن دکتر راشد عضو پیشین هیئت مدیره مناطق نفتخیز جنوب معرفی شدند

مهندس دبیری هم اکنون مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و مهندس زنگنه مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران می باشند.

منبع/ عصر جنوب